Na naš trg se aktivno vrača znamka Ssang Yong, ki je vedno veljala za specialista za SUV in terenska vozila. Po nekaj letih tišine zdaj pri KMAG trdijo, da je končno čas za ponovno rojstvo znamke.
Na našem trgu Ssang Yong nikoli ni zares dohitel svojih korejskih konkurentov (Kia, Hyundai), ampak ker znamka nikoli ni šla v takšno modelsko širino, to niti ni bilo mogoče. Sicer pa glavni razlog bolj tiči v majavem lastništvu znamke, ki je v dobrem desetletju menjala kar nekaj lastnikov – od Daewooja in GM je prešla k Mahindri, po neposrečenem indijskem lastniku je zdaj vajeti v roke prevzela domača korporacija KG. Med Mahindro in KG pa je roke po znamki stegoval še Edison Motors, ki na koncu ni uspel napraskati denarja za nakup.
KG želi tudi novo ime
No zdaj je Ssang Young varno v zavetju ene večji korejskih industrijskih skupin (glavna področja sta kemija in jeklarstvo), ki je ustanovilo tudi podjetje KG Mobility, kamor spada znamka. In v načrtu je tudi sprememba imena, s čimer želijo izbrisati omenjen slab renome. Tudi premor na slovenskem trgu gre pripisati burnemu dogajanju na korejskem trgu in prevzemu KG.
»Zdaj, ko je tu nov lastnik, ki ima očitno z znamko velike in resne načrte, smo tudi mi lahko začeli bolj resno delati,« je komentiral zatišje pri Ssang Yongu Azer Šarič iz KMAG (zastopnik za znamko), ki so ga tik pred epidemijo sicer prekinili z novim Korandom, potem pa ...
Musso Grand je najnovejši model
Ob oživitvi znamke so pri KMAG predstavili terenski poltovornjak z znanim imenom. Musso Grand je robat, velik in opazen 'pickup' s 5,4 metra dolžine in dobro tono nosilnosti, ki ga poganja 2,2-litrski štirivaljnik s 149 kW (202 KM). Poltovornjak s klasično tehniko tega razreda (letvasta šasija, toga zadnja prema, listnate vzmeti …) se lahko pohvali tudi s samodejnim šeststopenjskim menjalnikom in stalnim štirikolesnim pogonom (vse verzije) ter vlečno zmogljivostjo kar treh ton.
Notranjost je dovolj sodobna za ta razred, opreme je za dolg seznam, tudi varnostne. Po prvih kilometrih je jasno predvsem, da gre za model, kjer snovalci niso želeli izpostavljati agilnosti pred voznim udobjem (več pa seveda po prvem testnem terminu!). Pohvalno. Tudi slabih 36 tisočakov je zelo spodobna cena za tak model (brez davka pa celo okoli 29.500).
Še dve novosti do konca leta
Pet trgovcev bo skrbelo za Ssang Yongov program pri nas, ki zdaj obsega tri modele – poleg velikega in še vedno dovolj svežega terenca Rexton, še manjšega Koranda in omenjenega Mussa.
Zgodaj jeseni prihajata še dve novosti, in sicer kompaktni SUV, ki je popolnoma nov model, z bolj sodobnimi potezami in samosvojo platformo Torres, in prvi električno gnani model e-Korando (izpeljanka klasično gnanega Koranda). Za slednjega Šarič pravi, da se ga še posebej veselijo, saj bo ponudil zelo konkurenčno ceno v razredu kompaktnih športnih terencev BEV.
Preberite še: Od 1. januarja na avtocestah 150 km/h?
BONUS VIDEO: BMW M3 Touring - popoln družinski avto?