Kriza avtomobilske idustrije

20. 3. 2020 | Jure Šujica
Deli
Kriza avtomobilske idustrije (foto: Profimedia)
Profimedia

Postavljeno mejo bi namesto konec letošnjega leta dosegli šele prihodnje leto.

Evropski avtomobilski trg se že vse od začetka leta ohlaja, svoje pa bo sedaj dodala še prekinitev proizvodnje vseh avtomobilskih proizvajalcev. In to prav v letu, ko naj bi evropski avtomobilski proizvajalci pripravili še zadnje rešitve s pomočjo katerih bi znižali izpuste CO2 v svoji floti vozil na 95 gramov za vsak prevožen kilometer. To pa bo seveda terjalo visoke finančne vložke in to ravno v času, ko bodo morali denar namenjati za nepredvidene izdatke, povezane s krizo. Nenazadnje je velik del zmanjševanja CO2 povezan tudi z elektrifikacijo in posledično na kitajskem izdelanimi komponentami.

Svoje videnje na omenjeni problem pa je sedaj za Automotive News Europe predstavil tudi Michele Crisci, predsednik združenja avtomobilskih proizvajalcev, ki delujejo v Italiji. Prav odvisnost od kitajskega trga in proizvodnje delov za električne avtomobile, ki poteka v tej državi bo namreč v prihodnjih mesecih ob trenutni situaciji in dejstvu, da je povpraševanje že tako ali tako višje od ponudbe še bolj oteženo.

Razhajanja še vedno velika

Crisci tako predlaga, da bi se rok za zmanjšanje izpustov CO2 zamaknil za dodatno leto dni. Ti bi pomenilo, da bi morali avtomobilski proizvajalci omenjeno mejo doseči šele konec prihodnjega leta, s čimer bi vsekakor dobili še nekaj dodatnega manevrskega prostora. Hkrati predlaga tudi dvig meje za subvencije vozil. V Italiji tako država subvencionira nakup vozil, ki na kilometer vožnje proizvedejo 60 gramov CO2, sam pa bi to mejo dvignil na 95 gramov.

Kako oddaljeni so bili avtomobilski proizvajalci še pred izbruhom virusa COVID-19 in masovnim zapiranjem tovarn se je sicer pokazalo v nedavni raziskavi podjetja Jato Dynamics. Ta je namreč pokazala, da izpusti CO2 pri novih avtomobilih še naprej, že četrto leto zapored rastejo in so, gledano na splošno, v Evropi presegli za prihodnje leto postavljeno mejo za več kot 20 gramov na prevožen kilometer. Ob tem izmed 25 podjetij z najvišjimi prodajnimi številkami v Evropi niti eno v svoji floti še ni doseglo meje 95 gramov izpustov CO2 na prevožen kilometer.

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"