Kriza v Ukrajini: bodo posledice še hujše kot po Covidu? Pri Volkswagnu v skrbeh...

11. 3. 2022 | Jure Šujica
Deli

Zaustavitev proizvodnje je le prva izmed težav, ki bi se lahko zgodile.

Ukrajinsko-ruska kriza, kot bi lahko poimenovali dogajanje na vzhodu Evrope v zadnjih 14 dnevih bo, oziroma je že močno vplivalo na svetovno in evropsko gospodarstvo, kakšne bodo dolgoročne posledice pa zaenkrat še ni znano. Nekateri proizvajalci so namreč v Rusiji že prekinili proizvodnjo novih avtomobilov ali pa vsaj distribucijo na tamkajšnji trg. Spet drugi se zaradi pomanjkanja surovin spopadajo s težavami pri proizvodnji tudi na domačih tleh.

Preberite še: ID. Buzz za zabavo in električno dostavo

Avtomobilska imena tako vsako zase iščejo različne rešitve za prebroditev nastale situacije, vseeno pa bodo potrebovali kar nekaj časa, preden bo prišlo do normalizacije. Ob tem seveda še niso pozabljene distribucijske in druge težave, povezane s proizvodnjo novih vozil, ki jih je prinesla epidemija virusa Covid. A kot opzarja Herbert Diess, generalni direktor Volkswagna, bo kriza, ki prihaja še nekoliko hujša.

Za sankcije, pa tudi za mir

Kot je dejal prvi mož nemškega koncerna za časnik Financial Times, bi težave z dobavo komponent in energentov lahko vodile k (novim in precej večjim) podražitvam oziroma inflaciji – ali še čemu hujšemu. Volkswagen je tako recimo že prekinil s proizvodnjo električnih vozil v najbolj naprednih tovarnah v mestih Zwickau in Dresden. Škodo bodo zaradi tega utrpele številne znamke znotraj koncerna, prekinitev proizvodnje pa bi utegnila poslabšati tudi povprečen flotni izpust CO2, zaradi česar bo morali pri Volkswagnu plačevati kazni Evropski Uniji.

Diess sicer po poročanju Financial Times podpira sankcije proti Rusiji, ki jih načrtuje Zahod (Volkswagen je že prekinil proizvodnjo v tovarnah v mestih Kaluga in Nižni Novgorod, hkrati pa prekinil prodajo novih vozil na tamkajšnjih trgih), vseeno pa se zavzema za to, da bi s pogajanji čim hitreje zaključili vojno v Ukrajini.

Preberite še: Rusko-ukrajinska kriza: kaj prinaša avtomobilski industriji?

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol