Ladijski transport novih avtomobilov - tu je rešitev za čistejše izpuste

Nemški avtomobilski gigant poleg ladje s pogonom na zemeljski plin v svojo floto dodaja še dve ladji s pogonom na uporabljeno olje za cvrtje.

Ladijski transport novih avtomobilov - tu je rešitev za čistejše izpuste (foto: Volkswagen) Volkswagen
27. 11. 2020

Splošno znano dejstvo je, da je ladijski promet kriv za največje količine izpustov škodljivih emisij v okolje. Še več povsem na mestu je trditev, da je količina izpustov vseh avtomobilov na svetu zanemarljiva v primerjavi s količino, ki jo v zrak izpuščajo vse tovorne ladje, ki plujejo po svetovnih morjih. A vendar je tudi avtomobilska industrija del tega problema, saj dostava novih avtomobilov med kontinenti poteka prav s pomočjo velikih trajektov.

Avtomobilske znamke se te težave še kako zavedajo, nekatere pa proti njej tudi aktivno borijo. Med bolj dejavnimi je tudi nemški Volkswagen, ki je že junija letos predstavil nov trajekt za transport vozil iz Evrope v Severno in Srednjo Ameriko (ter nazaj) s pogonom na utekočinjen zemeljski plin, sedaj pa floti dodaja še dve ladji s pogonom na uporabljeno olje za cvrtje. Prva je v floto vstopila sredi novembra, druga pa naj bi se ji pridružila v začetku prihodnjega leta.

Gre za dve identični ladji, dolgi 180 metrov, vsaka opremljena s po enim navtičnim dizelskim motorjem proizvajalca MAN z močjo preko 19.000 'konjev' oziroma 14.220 kilovatov. Vsaka izmed njiju lahko naenkrat sprejme do 3.500 vozil, skupaj pa naj bi na leto prepeljali okrog četrt milijona novih vozil. Transport vozil znamk Volkswagen, Seat, Audi in Škoda bo sicer potekal med mesti Emden (Nemčija), Dublin (Irska), Santander (Španija) in pa Setubal (Portugalska).

Delež CO2 skorajda zanemarljiv, delež SOx ničen

Pozitiven vpliv uvedbe obeh novih plovil na okolje bo vsekakor občuten. Zmanjšanje izpustov CO2 v okolje bo namreč kar 85-odstotno v primerjavi z enako velikimi ladjami s pogonom na klasična fosilna goriva, kar pomeni, da bo ena ladja namesto 60.000 ton ogljikovega dioksida v zrak spustila 'le' še 9.000 ton omenjenega plina na leto. Hkrati bodo povsem izničeni izpusti žveplovega oksisa.

»Smo prvi avtomobilski proizvajalec, skrbimo za popularizacijo tega pogonskega goriva. Na ta način skrbimo za ponovno uporabo odpadnega olja za cvrtje in to na način, ki je sprejemljiv za okolje. S 85-odstotnim zmanjšanjem izpustov CO2 v okolje v primerjavi s klasičnimi fosilnimi gorivi prinašamo velikanski prispevek k zaščiti našega okolja,« je dejal Thomas Zernechel, vodja logistike pri koncernu Volkswagen.