Okolju prijazen ladijski transport? Volkswagen je pripravil revolucijo

23. 6. 2020 | Jure Šujica
Deli

Pred dnevi predstavljeni ladiji naj bi se že v kratkem pridružila še identična sestra.

Splošno znano dejstvo je, da so čezoceanske ladje – tovorne ali potniške – bolj kot ne največji onesnaževalci okolja, vsaj na področju transporta. In čeprav se zdi, da avtomobilska industrija s tem nima kaj dosti skupnega, pa vendarle tudi slednja močno pripomore k temu.

Če pomislimo: že res, da številne avtomobilske znamke gradijo na različnih celinah po svetu, zaradi česar bi naivno pomislili, da s tem zadostijo potrebam lokalnega trga. A realnost je taka, da posamezne tovarne proizvajajo globalne modele avtomobilov, ki nato romajo na različne konce sveta. Jasno – z ladjami.

V želji, da bi težavo nekoliko omilili, pa so se sedaj pri Volkswagnu odločili narediti spremembo. V sodelovanju z ladjarsko družbo SIEM so tako sklenili dogovor o tem, da bodo po novem za transport vozil med Evropo in Severno ter Srednjo Ameriko pričeli uporabljati nov trajekt Siem Confucius. In v čem je njena skrivnost?

Gre pravzaprav za prvo tovrstno ladjo, ki namesto nafte za pogon uporablja utekočinjen zemeljski plin. Na ta način bodo med količino CO2, ki jo bodo izpustili v zrak ob vsaki plovbi zmanjšali za 25 odstotkov, količino NOx za 30 odstotkov, količino trdih delcev za 60 odstotkov, ob tem pa bodo eliminirali izpuste žveplooksidov.

Del širšega načrta

Kot rečeno gre za prvo tovrstno ladjo na svetu, ki pa naj bi v kratkem dobila sestro dvojčico. Sicer pa je ena ladja na svojih 200 metrih dolžine in 38 metrih širine v 13 nadstropjih naenkrat sposobna prevažati 7.500 novih avtomobilov.

»Ponosni smo, da smo v uporabo vzeli prvo tako veliko ladjo za transport avtomobilov s pogonom na utekočinjen zemeljski plin. To je pomemben del našega načrta, strategije dekarbonizacije. (Na tem področju) moramo ukrepati sedaj, saj bosta SIEM Confucius in sestrska SIEM Aristotel v uporabi ostali še vrsto let,« je dejal Thomas Zernechel, vodja logistike pri Volkswagnu. Cilj nemške znamke je namreč splošno zmanjšanje izpustov CO2 za 30 odstotkov že v prihodnjih petih letih.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja