Luca De Meo svari: lahko pride do zaprtja številnih avtomobilskih tovarn!

1. 2. 2023 | Jure Šujica
Deli

Zgolj Renault bi zaradi podražitve stroškov proizvodnje in posledično dviga cen novih vozil lahko zaprl do štiri tovarne.

Pred kratkim je generalni direktor francoske avtomobilske znamke Renault Luca De Meo prevzel vodenje največjega avtomobilskega lobija na stari celini, organizacije ACEA. Gre za organizacijo, ki povezuje večino evropskih avtomobilskih proizvajalcev, izjema sta le koncern Stellantis in švedski Volvo, ki sta zaradi razhajanja v pogledih pred nekaj meseci izstopila iz omenjene skupine.

Preberite še: Prihaja Euro7: takšne so zahteve EU in odzivi proizvajalcev

Že med svojim prvim nastopom v novi vlogi je včeraj opozoril na nevarnosti, ki jih prinaša nedavno sprejet ukrep uvedbe novega okoljskega standarda Euro7 za osebna vozila, ki bodo naprodaj v Evropi. Ta je tarča kritik številnih avtomobilskih proizvajalcev že od sprejetja in razkritja, saj zaradi strogih zahtev posredno bolj ali manj zahteva prepoved prodaje avtomobilov, ki so opremljeni izključno z motorji z notranjim zgorevanjem.

De Meo je tako v svojem govoru opozoril, da bi nove regulacije lahko privedle do zaprtja številnih evropskih avtomobilskih tovarn. Proizvajalci namreč sedaj velik del finančnih sredstev namenjajo razvoju električnih avtomobilov, s čimer bi lahko zadostili zahtevam programa Fit for 55 (ki zahteva ukinitev proizvodnje osebnih vozil, pri uporabi katerih nastajajo škodljivi toplogredni plini). Dodatna vlaganja za razvoj hibridov bi bila tako preprosto prevelika.

Kot zgled, kako se lotiti problema izpustov, je de Meo izpostavil ZDA, kjer razvoj in proizvodnjo električnih avtomobilov namesto s postavljanjem rokov spodbujajo z državnimi subvencijami. Tamkajšnji predsednik Joe Biden je že odobril program za zmanjševanje inflacije, ki med drugim predvideva 370 milijard dolarjev, namenjenih razvoju čistih pogonskih tehnologij.

Evropski parlament tovrstnim ukrepom ni naklonjen, ameriško potezo pa je že ocenil kot protekcionistični ukrep. De Meo je zato pozval EU k pripravi načrta, s pomočjo katerega bodo dovolili prihod znamk iz drugih regij sveta, a bodo pomagali zaščiti domače znamke ter jim omogočali obdržati konkurenčnost. Euro7 namreč tega ne omogoča. Njegova implementacija naj bi namreč proizvodnjo novih vozil podražila v povprečju za 1.000 evrov, maloprodajno ceno pa dvignila za vsaj dodatnega tisočaka oziroma 7-10 odstotkov.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol