Mazda odpira novo poglavje s križancem, ki se bo dobro počutil tudi izven cest

16. 11. 2021 | Jure Šujica
Deli

Ameriškemu trgu namenjen križanec bo nastajal v tovarni v novi tovarni v Alabami. A takšni so le začetni načrti.

Mazdina modelna paleta je ena najstarejših na trgu, novega modela, še posebej takšnega, ki bi nagovarjal širšo populacijo (kamor MX-30 ne sodi) pa niso predstavili že več let. A da pri Mazdi ne spijo so dali slutiti z nedavno izjavo, da pripravljajo kar celo četo novih modelov. In ni trajalo dolgo, da so predstavili prvega in najmanjšega izmed njih, križanca po imenu CX-50. A Evropa ga ne bo prejela... vsaj na začetku.

Preberite še: Mazda napoveduje težko pričakovano novost, ki prihaja že prihodnje leto!

Novinca bo namreč Mazda proizvajala v novi tovarni v mestu Huntsville v zvezni državi Alabama, ZDA, avtomobil pa bo sprva ekskluzivno na voljo na tamkajšnjem tržišču. Gre sicer za tovarno, ki so jo postavili skupaj z japonsko znamko Toyota, v njej pa bodo letno lahko proizvedli do 300.000 vozil, vsaka znamka po 150.000.

Novinka bo v ponudbi okrepila vrste v segmentu nad modelom CX-5, kljub temu pa si bo platformo delila z modeloma Mazda3 in CX-30. Ob tem pri Mazdi napovedujejo, da bo športni terenec vseeno ponujal kar nekaj potenciala za vožnjo po brezpotjih, za kar naj bi poskrbel štirikolesni pogon i-Activ AWD, poleg tega pa bo avtomobil opremljen tudi z možnostjo izbire voznih programov Mazda Intelligent Drive Select.

Starši so jo poimenovali po svoji najljubši pijači: “Učitelji mi niso verjeli”

Elektrifikacija šele čez čas

Čeprav so pri Mazdi glede ostalih podatkov precej skopi, pa je jasno, da bo vsaj na začetku za pogon skrbel par 2,5-litrskih bencinskih motorjev, eden brez in drugi s podporo turbo pohuala, Skyactiv-G 2.5 in Skyactiv-G 2.5T. Kasneje naj bi za pogon deloma skrbela tudi elektrika, bodisi v obliki blagega, bodi priključnega hibrida.

Takšni motorji, v družbi s šestvaljnimi Skyactiv-X in pa dizelskimi motorji bodo najverjetneje na voljo tudi na evropskem trgu. Pri Mazdi so namreč razkrili, da bo CX-50 vendarle na voljo tudi na evropskih tržiščih, sem pa naj bi zapeljal v prihodnjih dveh letih, skupaj z modeloma CX-60 in CX-80. Kje bodo proizvajali omenjeno trojico za tukajšnje trge zaenkrat še ni znano.

Preberite še: Kratki test: Mazda CX30 X180 GT Plus (2020)

Novo na Metroplay: Gledali smo Samsung Galaxy Unpacked in odkrili vse najbolj pričakovane novosti