Mazda odpira novo poglavje s križancem, ki se bo dobro počutil tudi izven cest

16. 11. 2021 | Jure Šujica
Deli

Ameriškemu trgu namenjen križanec bo nastajal v tovarni v novi tovarni v Alabami. A takšni so le začetni načrti.

Mazdina modelna paleta je ena najstarejših na trgu, novega modela, še posebej takšnega, ki bi nagovarjal širšo populacijo (kamor MX-30 ne sodi) pa niso predstavili že več let. A da pri Mazdi ne spijo so dali slutiti z nedavno izjavo, da pripravljajo kar celo četo novih modelov. In ni trajalo dolgo, da so predstavili prvega in najmanjšega izmed njih, križanca po imenu CX-50. A Evropa ga ne bo prejela... vsaj na začetku.

Preberite še: Mazda napoveduje težko pričakovano novost, ki prihaja že prihodnje leto!

Novinca bo namreč Mazda proizvajala v novi tovarni v mestu Huntsville v zvezni državi Alabama, ZDA, avtomobil pa bo sprva ekskluzivno na voljo na tamkajšnjem tržišču. Gre sicer za tovarno, ki so jo postavili skupaj z japonsko znamko Toyota, v njej pa bodo letno lahko proizvedli do 300.000 vozil, vsaka znamka po 150.000.

Novinka bo v ponudbi okrepila vrste v segmentu nad modelom CX-5, kljub temu pa si bo platformo delila z modeloma Mazda3 in CX-30. Ob tem pri Mazdi napovedujejo, da bo športni terenec vseeno ponujal kar nekaj potenciala za vožnjo po brezpotjih, za kar naj bi poskrbel štirikolesni pogon i-Activ AWD, poleg tega pa bo avtomobil opremljen tudi z možnostjo izbire voznih programov Mazda Intelligent Drive Select.

Elektrifikacija šele čez čas

Čeprav so pri Mazdi glede ostalih podatkov precej skopi, pa je jasno, da bo vsaj na začetku za pogon skrbel par 2,5-litrskih bencinskih motorjev, eden brez in drugi s podporo turbo pohuala, Skyactiv-G 2.5 in Skyactiv-G 2.5T. Kasneje naj bi za pogon deloma skrbela tudi elektrika, bodisi v obliki blagega, bodi priključnega hibrida.

Takšni motorji, v družbi s šestvaljnimi Skyactiv-X in pa dizelskimi motorji bodo najverjetneje na voljo tudi na evropskem trgu. Pri Mazdi so namreč razkrili, da bo CX-50 vendarle na voljo tudi na evropskih tržiščih, sem pa naj bi zapeljal v prihodnjih dveh letih, skupaj z modeloma CX-60 in CX-80. Kje bodo proizvajali omenjeno trojico za tukajšnje trge zaenkrat še ni znano.

Preberite še: Kratki test: Mazda CX30 X180 GT Plus (2020)

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja