Administrativna pomlad se torej (za voznike) bliža. Zakonodajalci so jo nastavili na 15. marec, ko se predvsem končan obveza vožnje z zimskimi pnevmatikami (oznaka M+S). Ampak tako zelo enoznačno in preprosto seveda le ni ...
Znameniti datum, ki označuje, kdaj lahko brez skrbi pred nadzorom policistov snamete zimske pnevmatike in jih nadomestite z letnimi, je tukaj. Toda kot rečeno - gre le za administrativno označen datum, ki ne označuje konca koledarske zime, še manj preprečuje občasne zelo hladne dneve in celo kakšno snežno ploho. Kar ne bi bilo nič nenavadnega.
Nikar ne hitite, razen če
Zatorej še vedno velja - zakon sicer pravi, da je od 15. marca mogoče sneti pnevmatike z oznako M+S, toda hkrati vam nalaga obvezo, da v primeru sneženja in takrat, ko se sneg oprijemlje cestišča, še vedno vozite le z zimsko opremo! In to pomeni zimske pnevmatike (ali ustrezne verige ali verigam podobne pripomočke v prtljažniku za pogonski par koles). Z zimskimi pa lahko - zgolj teoretično seveda, vozite celo leto, vsaj zakonu ste tako zadostili. Toda ...
Čeprav trenutna napoved morda ne kaže tako, vas lahko vreme zjutraj, ponoči ali na višje ležečih krajih še vedno preseneti. To predvsem pomeni, da lahko naletite na temperature blizu ledišča, predvsem gre torej za osenčene predele, visoke prelaze, doline, viadukte ... skratka - temperature blizu ledišča so še vedno bolj navarne za letne, kot za zimske pnevmatike, kjer je gumena zmes prilagojena nizkim temperaturam. In seveda še to - sodobne zimske pnevmatike prenesejo bistveno več, kot si mislite.
Ko je pnevmatika obrabljena, je menjava nujna!
Bistvo - če so vaše zimske pnevmatike seveda še v znosni kondiciji (globina profila vsaj 3 mm, še raje kak mm več), naj se vam torej ne mudi. Počakajte še kak teden, dva, da se vreme povsem stabilizira (pa tudi gneča bo manjša). Seveda lahko tudi več - posebno še, če ne načrtujete daljših poti, sploh če bo večina prevoženih kilometrov po avtocesti. V tem primeru je vendarle bolje, da pred potjo 'preobujete' vaš avtomobil. Dolga potovanja z velikimi hitrostmi ob milih temparaturah bodo namreč povzročila hitro obrabo, pa tudi pregrevanje gumene zmesi, kar se odraža tudi na nenatančni vodljivosti, daljši zavorni poti, spremembi elastičnosti ...
Ponudba novih je dobra, izbira naj bo smiselna
Seveda bo treba na letne pnevmatike pomisliti tudi v primeru, ko so zimske izrabljene, poškodovane ali pa (ja, tudi to se zgodi) preprosto stare. Sploh če ste med tistimi, ki vozite malo in to na krajših razdaljah (je pa res, da bi pnevmatika morala zdržati vsaj kakšnih sedem let v spodobni kondiciji). Če je globina torej tri (raje prej), menjajte pnevmatike čim prej, če niste prepričani, povprašajte za nasvet vulkanizerja.
Za silo vam lahko pomaga tudi test s koncem za dva evra (zlata obroba mora izginiti med bloki profila). Kar nekaj testov letnih pnevmatik je sicer mogoče najti na spletu, ravno tako kot cene. Če nimate posbnih zahtev, ni potrebno seči po najdražjih in najboljših, ravno tako kot se izognite tistim na repu razpredelnice.
Letne pnevmatike so vsekakor boljša izbira - v več pogledih!
Vsekakor pa je menjava in prehod na letne pnevmatike ob stabilnem vremenu smiselna in priporočljiva iz več razlogov. Nikar ne odlašajte z menjavo zimskih, češ, počakal(a) bom, da so povsem izrabljene in šele potem menjal ... Ko so vremenski pogoji ustrezni, bo letna pnevmatika bolj varna in bolj ekonomična izbira. Že zavorna pot je lahko precej krajša - tako na suhi kot mokri površini. Ravno tako je boljša vodljivost avtomobila, tako dejansko kot subjektivna, zaradi bolj neposrednega občutka na volanu. Potem je tu še stabilnost, oprijem ... In ne nazadnje - tudi poraba goriva bo manjša, ravno tako kot zvočno udobje. Seveda pa je v toplih dneh (nad 15 - 20 stopinj) obraba zimskih pnevmatik bistveno večja.