Največji Audi RS dobiva slovenski (pri)zvok

7. 9. 2020 | Jure Šujica
Deli

Nov izpušni sistem je pripravljen na takojšnjo vgradnjo in ne zahteva prilagajanja elektronike, zato pa prinaša pomembno in opazno spremembo.

V podjetju Akrapovič so v teh dneh kot vse kaže zelo dejavni, saj novosti, tako na avtomobilskem, kakor tudi motociklističnem področju kar dežujejo ena za drugo in tako le nekaj manj kot mesec dni po predstavitvi novega sistema za Audi RS6 dobiva podobno rešitev še Q8 RS. Pri tem nikakor ne gre za naključje, saj oba avtomobila poganja soroden pogonski sklop, podoben nekoliko pa sta si posledično podobna tudi oba sistema.

No, vsaj takrat, ko pogledamo zaključka cevi. A celoten sistem, ki ga je prejel Audjev križanec zajema še precej več kot le to. Gre za sistem, izdelan iz lahkega visoko odpornega titana, ki vključuje osrednji dušilec z ventilom na vsaki strani – njuno ohišje je bilo izdelano v Akrapovičevi livarni – in komplet povezovalnih cevi z X-členom.

Skoraj 10 'konjev' več

Prav omenjeni X-člen pa je tisti, ki prinaša največjo razliko v primerjavi s sistemom iz modela RS6. Gre namreč za člen, kjer se združujejo plini in tlačni pulzi, ki nastajajo na vsaki strani osemvaljnega motorja, prav ta proces pa je kriv za prepoznaven zvok, ki ga bo avtomobil oziroma motor lahko ustvaril. Ta naj bi bil po besedah inženirjev še posebej izrazit v višjih motornih vrtljajih.

Videz in zvok pa navsezadnje nista edina aduta novega sistem. Kot obljubljajo pri Akrapoviču bo sistem na eni strani motorju pomagal do dodatnih 6,9 kilovatov (9,4 'konjev') moči, na drugi strani pa bo za kar 43 odstotkov lažji od serijskega izpušnega sistema – zavidanja vredne številke, ki pa imajo povsem realno podlago, saj so jih pri Akrapoviču pridobili na podlagi primerjav obeh sistemov.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja