Ne le Volvo, tudi Renault omejuje hitrost novih avtomobilov

26. 4. 2021 | Jure Šujica
Deli

Prvi, ki bo deležen novega ukrepa bo novi Megane-E, ki bo na trg zapeljal prihodnje leto. A to je le vrh inovacij na področju varnosti.

Prevelika oziroma neprilagojena hitrost je, kot vselej opozarjajo policisti in kot kaže tudi statistika, najpogostejši vzrok za nastanek prometnih nesreč povsod po svetu. Tega se zavedajo tudi avtomobilski proizvajalci. Nemška trojica BMW, Audi in Mercedes-Benz je tako že pred desetletji uvedla dogovor o omejitvi najvišje hitrosti njihovih avtomobilov na 250 kilometrov na uro (ki pa se ga vendarle ne držijo povsem), pred letom dni pa so pri Volvu najvišjo hitrost novih vozil omejili na 190 kilometrov na uro.

Pri Renaultu pa bodo šli očitno še korak naprej. Na petkovi tiskovni konferenci o strateških načrtih znamke za prihodnost, na kateri sta imela glavno besedo skrb za okolje in pa varnost na cesti je namreč generalni direktor znamke, Luca de Meo razkril, da bodo njihovi avtomobili v prihodnosti lahko dosegli najvišjo hitrost 180 kilometrov na uro. Prvi avtomobil, ki ga bo doletel ta ukrep bo prihodnje leto predstavljeni Megane E (osnovan na konceptu Megane eVision), kasneje pa naj bi se prenesla tudi na ostala vozila znamk Renault in Dacia.

Lažje delo za gasilce

Kot pojasnjuje de Meo neprilagojena hitrost botruje kar eni tretjini vseh smrtnih žrtev na cestah, njegovo odločitev o omejitvi najvišje hitrosti pa so podprli tudi delničarji podjetja. A kot poroča nemški Spiegel, želi iti de Meo še nekoliko dlje in v avtomobile vgraditi sistem, ki naj bi prepoznaval prometne znake ter vozniku preprečil prekoračitev omejitve hitrosti tudi v naseljih in izven njih.

Sicer pa je omejitev hitrosti le eden izmed ukrepov za večjo varnost, ki jih napovedujejo pri Renaultu. Tako bodo recimo avtomobil spremljal voznikovo vožnjo in njegova dejanja ter v primeru zaznave nevarne vožnje, utrujenosti ali drugih dogodkov samodejno zmanjšal hitrost vozila. Poleg tega pa bodo gasilcem poenostavili dostop do baterijskega sklopa v elektrificiranih vozilih (kar bo skrajšalo čas gašenja požara), uvedli pa bodo tudi črtne kode, s pomočjo katerih bodo gasilci lažje prepoznali vsak avtomobil in njegove specifične lastnosti.

 

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja