Ne, to (še) ni Ferrarijev, pač pa križanec neke druge športne znamke, ki doživlja preporod

V skladu s tradicijo so mu namenili ime, ki se začne s črko E: Eletre, s čimer so jasno razkrili, tudi, kaj ga bo poganjalo.

Ne, to (še) ni Ferrarijev, pač pa križanec neke druge športne znamke, ki doživlja preporod (foto: Lotus) Lotus
30. 3. 2022

Znamka Lotus je bila skozi zgodovino povezana s športnimi avtomobili. Prav vsi so imeli (največ) par vrat, dva sedeža, obliko kabrioleta oziroma kupeja, prav vsi pa so bili tudi bencinsko gnani. Kot je znano pa so pri Lotusu nedavno pričeli z ekspresnim prehodom na elektriko kot glavni vir pogonske energije. Prvi avtomobil, ki ga bo gnala elektrika je športnik Evija, drugi, ki mu sledi pa je Eletre – ki bo po vrhu vsega še: križanec.

Eletra je drugi izmed treh električnih avtomobilov, ki bodo v prihodnjih štirih letih obogatili modelno paleto Lotusa in kot rečeno prvi križanec v njihovi zgodovini. K odločitvi, da izdelajo križanca je zagotovo precej pripomogel tudi Geely, kitajski lastnik Lotusa, ki si želi povečati dobičkonosnost britanske znamke. A pri Lotusu poudarjajo, da je novinec ohranil vse lastnosti, ki krasijo dosedanje modele znamke.

Preberite še: Se eden najbolj prepoznavnih Lotusov vrača med žive? Objavljeni so prvi obrisi novinca

Čeprav gre za križanca se tako oblikovno zgleduje po že omenjeni Eviji (čeprav je podobnost, roko na srce, precej subtilna), posledično pa je tudi zelo aerodinamično oblikovan avtomobil. Kakšen je količnik zračnega upora pri Lotusu sicer ne razkrivajo. Sicer pa zunanjost zaznamujejo položni sprednji žarometi, dvobarvna karoserija in pa kar 23-palčna petkraka platišča Pod njimi se bodo skrivali velikanski zavorni koluti s kar 10-batnimi čeljustmi.

Čeprav na prvi pogled ne bosta najbolj izstopajoči, pa si posebno pozornost zagotovo zaslužita obe stranski ogledali – saj pravzaprav ne gre za ogledali. V 'krilcu' ki se bo nahajal na njegovem mestu bo namreč sistem treh kamer. Prva bo obrnjena nazaj in služila zajemu slike, dogajanja za vozilom, voznik pa bo dogajanje lahko spremljal na zaslonu v kabini. Druga kamera bo služila potrebam ustvarjanja 360-stopinjskega pogleda okrog vozila, tretja, povezana z LIDAR-jem pa bo služila potrebam naprednih asistenčnih sistemov.

Eden najhitrejših - in najbolj varnih

LIDAR bo sicer eden izmed ključnih elementov skupka asistenčnih in varnostnih tehnologij. Šlo naj bi za enega najbolj naprednih sistemov, pri čemer pri Lotusu zagotavljajo, da bo lahko stopal v korak s časom še kar nekaj let. 'Strojna oprema' vozila naj bi namreč ob periodičnih posodobitvah na daljavo omogočala uvajanje rešitev, ki zaenkrat še niso na voljo.

Kabina vozila bo prinašala kombinacijo prestiža in trajnostne naravnanosti. Po zaslugi opcijske panoramske strehe bo v njej vselej dovolj svetlobe za do štiri oziroma pet potnikov – odvisno od konfiguracije, za katero se bodo kupci odločili. Pri njenem snovanju so oblikovalci stremeli k čim nižji teži in trajnostni naravnosti. Usnje so tako nadomestili z mikrofibro in posebno tkanino, narejeno iz volne. Po vrhu vsega so trdi deli karoserije izdelani iz recikliranih ogljikovih vlaken, ki so ostali pri rezanju večjih karoserijskih delov, zaradi česar imajo tudi nekoliko drugačno strukturo.

Notranjost bo sicer v veliki meri – ne pa povsem – digitalizirana. To pomeni, da večino funkcij mogoče upravljati preko 15,1-palčnega zaslona infozabavnega zaslona, hkrati pa bodo nekatere funkcije podvojene tudi na klasičnih bližnjičnih stikalih. Velik del podatkov bo mogoče prikazovati tudi na projicirnem zaslonu pred voznikom, ki bo opremljen s tehnologijo umetne inteligence.

Preberite še: Britanci vračajo udarec ... No, ne čisto sami

Za ozvočenje so poskrbeli pri britanskem podjetju KEF, na voljo pa bosta dva sistema. Prvi bo sestavljen iz 15 zvočnikov in bo tako ponujal 1.380 Wattov moči, drugi pa bo premogel še osem dodatnih zvočnikov, zaradi česar bo njegova moč znašala kar 2.160 Wattov.

Nekoliko višje sem omenil, da je Eletra opremljena z 10-batnimi zavorami. In to nikakor ne brez razloga. Sistemska moč vozila namreč znaša kar 441 kilovatov (600 'konjev'), najvišja hitrost pa bo znašala 260 kilometrov na uro. S tem bo Eletra postal eden najhitrejših električnih avtomobilov na trgu. Po vrhu vsega bo 5,1 metra dolg in do 2,23 metra širok avtomobil (Eletra bo tudi največji Lotus vseh časov) do 100 kilometrov na uro pospešil v manj kot treh sekundah.

Enako impresivni so tudi podatki o električni avtonomiji. Preko 100 kilovatnih ur velik baterijski sklop bo namreč omogočal do 600 kilometrov avtonomije z enim polnjenjem. Po vrhu vsega bo Eletro mogoče polniti z močjo 350 kilovatov in napetostjo 800 voltov, kar pomeni, da bo baterijski sklop v optimalnih razmerah za naslednjih 400 kilometrov (in ob predpostavki, da je skoraj izpraznjen) mogoče napolniti v 22 minutah.