Novo v Sloveniji: Citroen C4 - križanec, ki to pač ni

Precej podobno kot v tujini bo novi Citroën svojo prodajno pot začel tudi pri nas. Predstavitve so že, cene še niso znane.

Novo v Sloveniji: Citroen C4 - križanec, ki to pač ni (foto: Citroen) Citroen
7. 12. 2020

Segment M1, ki ga morda bolje poznamo pod oznako segment C je za znamko Citroën eden izmed ključnih, saj so v njem prisotni že vse od leta 1928, najprej ravno z modelom C4. po Ami-ju 6, Ami-ju 8, GS-u, GSA-ju, BX-u, ZX-u, Xsari, dveh generacijah C4 in Cactusu pa se prvotno ime znova vrača v uporabo.

Potem ko je oznako C4 prevzel zanimiv Cactus s precej terenskimi geni, so se zdaj pri Citroënu spet obrnili proti klasičnim petvratnikom. Ne povsem, saj je novinec v 10. generaciji kompaktnih petvratnikov spretna mešanica križanca, kupeja in petvratnika, navkljub nekoliko bolj robustni zunanjosti in višji oddaljenosti od tal - ta znaša 156 milimetrov - pa se bo za kupce boril v razredu z Golfom, Megane-om in drugimi kombilimuzinami.

Pri Citroenu obljubljajo nadpovprečno količino udobja. To naj bi zagotavljali s pomočjo vzmetenja s progresivnimi hidravličnimi omejevalniki hoda amortizerjev, s sedeži Advanced Comfort in predvsem z nadpovprečno medosno razdaljo ter posledično večjo količino prostora na zadnji klopi. V prtljažniku z dvojnim dnom bo medtem prostora za 380 litrov prtljage, v 16 odlagalnih mestih po kabini pa še dodatnih 39 litrov.

Verjetno je pri novem modelu, ki bo svojo pravo prodajno pot pri nas začel januarja, najbolj izrazita novost povsem električno gnani (BEV) model. Do 350 kilometrov avtonomije bo ponujala električna različica, poimenovana ë-C4, ki bo opremljena s 100-kilovatnim elektromotorjem. Za to bo skrbela baterija z zmogljivostjo 50 kWh, ki jo bo mogoče na 100-kilovatni polnilnici do 80 odstotkov napolniti v pol ure.

Posebnost v kabini je nosilec tabličnega računalnika namenjen sopotniku in pa vrtljiva stikala klimatske naprave s profilom zobnikov v obliki črke V - Citroënovega izuma, ki je svoje mesto našel tudi v logotipu znamke.

Na drugi strani je tu še bogat nabor bencinskih in dizelskih motorjev, pri čemer bo razpon moči pri prvih znašal med 74 in 115 kilovati (100 in 155 KM), pri drugih pa med 81 in 96 kilovati (110 in 130 KM). Pri tem pravijo, da bosta vstopni bencinski in dizelski motor na voljo od maja, močnejši bencinski s samodejnim menjalnikom pa februarja. Zanimivo – BEV bo na voljo od začetka prodaje! Nekaj sprememb je tudi pri opremi, ki se zdaj imenuje Feel, Feel Pack in Shine oziroma Shine Pack, zraven pa je še šest možnosti notranjih ambientov, med katerimi lahko izbirate.

Čeprav so pri Citroënu danes uradno naznanili prihod novega C4 na naša tla, pa s prodajo zaradi trenutne situacije še niso pričeli. Ta naj bi se namreč pričela tik po novem letu, tedaj pa bo bolj znan tudi cenik.