Tudi ko bo Dacia pripravila svoj prvi električni avto, ki bo razvit povsem na novo (saj veste - Spring je le konverzija), to ne bo športni terenec. Kot pri večini konkurence! To še ne bo prav hitro, ampak ...
Trenutno je v floti tega romunskega proizvajalca, ki že vrsto let deluje pod okriljem Renaulta, le en baterijsko električen avtomobil. To je Spring, ki je ravnokar doživel svojo prvo večjo prenovo, na voljo pa je tudi z dvema motorjema (in eno baterijo). Gre za konverzijo obstoječega modela Renault Kwid za Južno Ameriko, ki pa je bil seveda odločno predelan.
Novosti prihajajo - filozofija ostaja
Spring še vedno velja za najcenejšo opcijo električnega avtomobila, pri Dacii pa obljubljajo, da bodo pri filozofiji dostopnosti (ne ravno cenenosti) vztrajali. Tudi ko bo čas za drugi model v njihovi floti, ki ga poganja izključno elektrika. O njem razmišljajo bolj intenzivno tudi zato, ker se zaradi kitajskih komponent in izdelave model ne kvalificira za subvencije v Franciji (kmalu verjetno še kje). Ker se seveda naslanjajo na Renaultovo tehnologijo, je logično, da imajo, predvsem pa bodo imeli, na voljo kar nekaj komponent.
Podobno kot pri svojem prvem polnem hibridu (Jogger) bodo tudi pri bodočem novincu uporabili preverjeno, uveljavljeno in že nekoliko amortizirano in starejšo (beri: cenejšo) tehnologijo, ki bo na voljo leta 2027 ali 2028, ko je v načrtu omejeni model. Takrat bo Renaultova Petica na trgu namreč že dve ali tri leta, R4 bo ravno tako že (skoraj) zrel za prenovo, takrat bo na trgu tudi novi Twingo, ki ga bodo snovali s partnerji.
AmpR ali CMF-EV?
Zato bo platforma AmpR Small takrat morda dovolj cenejša, da bo ustrezala Dacii za nov model. To bo skoraj zagotovo novi Sandero, ki tudi dimenzijsko ustreza, čeprav naj bi bil večji. In ob tem se seveda postavlja vprašanje, ali ne bi bila morda starejša platforma CMF-EV (Megane, Scenic) celo verjetnejša opcija, seveda s takrat morda naprednejšo in manjšo baterijo (najmanj je 40 kWh)? Da bi lahko dosegli dovolj ugodno ceno, bo novinec na voljo (verjetno) z manjšo baterijo od recimo R5 (ali Megana in Scenica), hkrati pa bo, podobno kot na primer Spring, verjetno najlažji v konkurenci.
Preberite tudi: Lahko bi mu rekli kar novi, a je vseeno "le" prenovljen - Dacia Spring prihaja v drugo pomlad
To bi potem omogočilo dovolj nizko porabo energije in spodoben doseg. Limuzinska oblika s prirezanim zadkom (hatchback) bolje ustreza tudi s stališča aerodinamike in dostopnosti. "SUV virus" naj torej znamke ne bi okužil, toda Sandero jo bo imel - v skladu s filozofijo protočasovne znamke, vendar nekaj elementov križancev.
Denis Le Vot, predsednik uprave znamke, je za Automotive news dejal, da bo novi Sandero sicer precej večji model z motorji z notranjim zgorevanjem, ampak da bo imel na voljo tudi električno gnano verzijo. In ostal bo v proizvodnji do (približno) leta 2035, ko naj bi se prodaja modelov z motorji z notranjim zgorevanjem v Evropi ustavila.
In kaj bo s Springom, Dusterjem ...?
Po prenovi je Springu ostalo še enkaj let aktivnega življenja, potem bi ga lahko nadomestila druga generacija, ki bi že uporabila cenejšo različico platforme AmpR Small. Ki jo bo prvi dobil novi Twingo.
Tudi Duster, ki prihaja to pomlad, bi lahko z novo generacijo (6 do 7 let od zdaj) šel po tej poti in dobil poleg hibridne še električno verzijo z Renaultovim predznakom.
Čisto mogoče pa je, da bo še pred Dusterjem na voljo kakšen nov električno gnan model, saj so pri Dacii potrdili dva modela do leta 2026. Bo eden od teh tudi velikoprostorec Sandman, o katerem smo pisali?
Preberite še: