Novi davki: vlada Roberta Goloba naj bi izdatno dvignila cestnine za avtomobile. Razkrivamo nove (domnevne) zneske!

Poleg nadomestila za uporabo cest pa se je že zvišala tudi požarna taksa na kasko zavarovanjih.

Novi davki: vlada Roberta Goloba naj bi izdatno dvignila cestnine za avtomobile. Razkrivamo nove (domnevne) zneske! (foto: Profimedia) Profimedia
14. 10. 2022

Pred slabimi tremi leti je takratna slovenska vlada s posegom v aktualno zakonodajo dosegla, da je bil v Sloveniji ukinjen tako imenovani davek na luksuz oziroma dodatni davek na motorna vozila, ki je veljal za vozila z motornimi prostorninami nad 2500 kubičnimi centimetri. Lastništvo tovrstnih vozil je zato postalo precej cenejše, cene novih vozil so se znižale za več 10.000 evrov, zaradi česar so se številni posamezniki odločili, da na tujem kupljena in registrirana vozila registrirajo doma.

V uredništvu revije Avto magazin pa smo sedaj iz neuradnih, a zanesljivih virov (ime hranimo v uredništvu) izvedeli, da bo v veljavo kmalu stopila nova lestvica, ki bo po žepu udarila lastnike vseh osebnih avtomobilov, še posebej pa bodo na udaru lastniki tistih z večjo motorno prostornino.

Preberite še: Ukinja se davek na luksuzna vozila. Bodo ta cenejša?

S prvim novembrom bo tako v veljavo stopila nova lestvica za obračun letne dajatve, po kateri bodo lastniki vozil z motorji najmanjših prostornin (do 1350 kubičnih centimetrov) plačevali 6,5 evra na leto več kot sedaj, vozniki z vozili, pri katerih prostornina motorja presega štiri litre (4000 ccm) pa bodo letno pri registraciji odšteli kar 306 evrov več. Celotno razpredelnico in primerjavo cen si lahko ogledate v spodnji razpredelnici:

Prostonina motorja (v ccm) Letna dajatev (v EUR) (Predvidena) letna dajatev po 1.11.2022 (v EUR) Predvidena razlika v EUR
do vključno 1.350 62,00 68,50 6,50
nad 1.350 do vključno 1.800 96,00 108,00 12,00
nad 1.800 do vključno 2.500 153,00 180,00 27,00
nad 2.500 do vključno 3.000 282,00 338,00 56,00
nad 3.000 do vključno 4.000 452,00 658,00 206,00
nad 4.000 565,00 871,00 306,00

Letna dajatev/nadomestilo za uporabo cest je sicer plačilo, ki velja kot osnova, na podlagi katere je dovoljena uporaba motornega vozila v cestnem prometu, pri čemer pa je z zakonom določeno, da dajatve ni treba plačevati vozilom na električni pogon. Sredstva, ki na letni ravni pridejo v državni proračun, naj bi sicer bila v osnovi namenjena vzdrževanju cest in prometne infrastrukture.

Omenjena podražitev sicer ni edina, ki jo bodo vozniki avtomobilov občutili v Sloveniji. Država je namreč s prvim oktobrom dvignila tudi požarno takso pri vseh avtomobilskih kasko zavarovanjih (ter zavarovanjih nepremičnin) in sicer s pet na devet odstotkov. Omenjeno podražitev bodo v največji meri občutili lastniki dražjih vozil.

Do podražitev sicer prihaja ravno v času splošne draginje, zato smo o vzrokih za tovrstne ukrepe vprašanja naslovili tudi na pristojne službe, a na uradna pojasnila in potrditev dviga nadomestil za uporabo cest še čakamo.

Komentar uredništva revije Avto magazin:

"Napovedan ukrep vlade bo morda prinesel večje prihodke v državni proračun, vendar pa ravno v času splošne draginje še dodatno bremeni proračun številnih državljanov. Upoštevajoč povprečno starost slovenskega avtomobilskega parka, ki znaša približno 10 let, je namreč na naših cestah še vedno precej vozil, za katera bo treba vsako leto plačati vsaj 27 evrov več. Hkrati pri Avto magazinu menimo, da bi bilo pri izračunu nadomestila za uporabo cest, kjer za osnovo velja motorna prostornina vozila, bolj smiselno kot osnovo vzeti število letno prevoženih kilometrov. Prometno infrastrukturo namreč najbolj bremenijo tisti vozniki, ki so na cestah prisotni največ, pa četudi z manj zmogljivimi avtomobili, medtem ko drugi, ki so na cestah prisotni manj pogosto posledično tudi manj pripomorejo k obrabi. In čeprav je praktično nemogoče zagotoviti obdavčitev (ena izmed opcij, ki bi zmanjšale razlike, bi bila po mnenju uredništva ukinitev letne dajatve in uvedba dodatnega prispevka pri plačilu goriva, kjer bi se zbrana sredstva stekala v proračun za vzdrževanje cest), ki bo poštena do vseh, se vlada z domnevno novo zakonodajo očitno nikakor ne trudi, da bi te razlike odpravila."

Preberite tudi: Izšel je novi Avto magazin: kako si pri Škodi predstavljajo trajnostni razvoj in kakšne so možnosti pomoči na cesti; testi: Audi RS6, Volvo XC40 Recharge ...