Novi Maseratijev križanec obljublja 'največ' v segmentu - na vseh področjih

22. 3. 2022 | Jure Šujica
Deli

Na začetek proizvodnje Italijani ne bodo čakali, ta je namreč že stekla v tovarni Cassino.

Predstavitev najmanjšega križanca znamke Maserati, modela Grecale je bila z vidika morebitnih presenečenj na področju zunanjosti zagotovo ena najmanj zanimivih v zadnjem obdobju. Italijani so namreč avtomobil skoraj v celoti razkrili že pred tedni, kamuflažna prevleka pa si je ta naziv le stežka še zaslužila. A Grecale nikakor ni zanimiv le zaradi svoje podobe. Nenazadnje gre za avtomobil, ki bo konkuriral tudi Porsche Macanu.

No, od slednjega bo vseeno za odtenek večji, saj bo v dolžino meril 4.846 milimetrov, dobrih 12 centimetrov več, kot nemški konkurent, hkrati pa dobrih 5 centimetrov manj kot večji brat Levante. Tudi zato pri Maseratiju pravijo, da gre za najboljši avtomobil v tem segmentu. Pravzaprav naj bi bil najboljši na več področjih: bil naj bi najbolj prostoren v segmentu, najbolj zmogljiv v segmentu, kar pomeni dvoje: najboljše pospeške in najvišjo hitrost.

Preberite še: Maserati Grecale skoraj povsem odvrgel krinko, imamo prve uradne fotografije!

Za zmogljivosti bo v najboljši različici Trofeo skrbel trilitrski šestvaljnik, ki je v osnovi enak kot v modelu MC20, premore pa 530 'konjev' ali 390 kilovatov moči. To naj bi zadoščalo za najvišjo hitrost 285 kilometrov na uro in pa pospeševanje do 100 kilometrov na uro v zgolj 3,8 sekundah.

Notranjost s preobratom

Sicer pa bo različica Trofeo edina, ki jo bo poganjal zgolj bencinski motor. Različici GT in Modena (kjer je bil Grecalle razvit in kjer domuje Maserati) bo namreč poganjal štirivaljnik, ki bo s pomočjo zagonskega alternatorja proizvedel 300 oziroma 330 'konjev' ali 221 oziroma 243 kilovate moči. Četrta različica bo nosila naziv Folgore in jo bo poganjala zgolj elektrika, podatkov o njej pa Maserati zaenkrat še ne razkriva.

Moč se bo preko samodejnega menjalnika prenašala na vsa štiri kolesa, za udobje – ali športen občutek, odvisno od želja posameznika – pa bo skrbelo prilagodljivo vzmetenje. To bo omogočalo štiri nastavitve in sicer: Comfort, GT, Corsa in Sport, poleg tega pa še program Off-Road za vožnjo po brezpotjih.

Notranjost bo lahko odeta v oblico usnja, ogljikovih vlaken, lesa in kar je še drugih žlahtnih materialov. Ob tem je oblikovana v tradicionalnem slogu z (na videz) analogno uro na sredini armaturne plošče, a na nekoliko drugačen način kot doslej, saj prinaša oblico digitalizacije. Bližnjičnih stikal je namreč le malo, nadomeščajo pa jih kar trije LCD zasloni: eden za potrebe instrumentne plošče, drugi v vlogi infozabavanega sistema oziroma njegovega vmesnika in pa tretji, ki bo služil upravljanju klimatske naprave. Infozabavni sistem bo povezan z ozvočenjem Sonus faber, ki bo v osnovni različici sestavljen iz 14, v High Premium različici pa iz kar 21 zvočnikov.

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj