Novi R5 bo morda drugačen, kot je nakazoval koncept, a menda tudi cenejši od tekmecev

Renault je razkril nove podrobnosti električnega avtomobila, zasnovanega na novi platformi, ki prihaja na ceste prihodnje leto.

Po razkritju koncepta R5, ki je nakazoval spogledovanje z originalno petko iz sedemdesetih let, se zdaj zdi vse bolj verjetno, da bo serijski avtomobil precej drugačen. Tako je vsaj vidno na fotografijah s testiranja prototipov v ekstremnih pogojih nedaleč od arktičnega kroga v regiji Arvidsjaur na skrajnem severu Švedske. Tam preizkušajo mehanske zmogljivosti in delovanje sistemov, kot so ogrevanje, sušenje in odmrzovanje, zavore in elektronski nadzor stabilnosti.

Pri Renaultu sicer trdijo, da prototipi, ki imajo silhueto Clia, ne predstavljajo končne podobe novega R5, vseeno pa bo zanimivo videti, ali bo električni novinec prihodnje leto začel izrivati svojega starejšega brata. Znano je, da bo R5 postavljen na novo platformo CMF B EV, katere proizvodnja je okoli 30 odstotkov stroškovno manj obremenjujoča kot tista, ki jo ima Renault Zoe.

Pogon novega Renaulta 5 bo temeljil na preizkušenem električnem sinhronem motorju, ki se vrti v modelih Zoe in Megane E-Tech electric. Motor bo pridobil novo notranjo arhitekturo, s pretvornikom, polnilcem akumulatorja in enoto, ki upravlja distribucijo električne energije. Z združitvijo različnih funkcij, ki jih opravljajo te tri komponente v eni sami enoti, je motor manjši in približno 20 kilogramov lažji od tistega, ki poganja Zoe.

Podrobnosti o motornih zmogljivostih pri Renaultu še niso pripravljeni razkriti, enako velja tudi za baterijo. Novi baterijski sklop ima namesto 12 modulov kot baterija za Zoe, samo 4 velike module, preprostejša zgradba pa pomeni tudi 15 kilogramov lažji baterijski paket. Posebna pozornost je bila namenjena tudi temu, da je baterijski sklop nameščen tako, da zagotavlja dodatno togost podvozja in užitek v vožnji. Pri Renaultu so prepričani, da bo vozna dinamika na nivoju kot jo premore Megane E-Tech.

Poleg tega pri francoski znamki obljubljajo, da bo novi R5 cenovno dostopen, kar pomeni cenejši kot je Zoe in menda tudi cenejši od tekmecev. Pri čemer so verjetno imeli v mislih nedavno predstavljeni ID.2, ki naj bi ga pri Volkswagnu prodajali za manj kot 25 evrskih tisočakov. Torej počakajmo.

Preberite še: Tega strupenega avtomobilskega lepotca vozi Tadej Pogačar, to pa ni edina zver v njegovi garaži

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja