Največji Škodin športni terenec je v podobi nove generacije bolj dinamičen in prostornejši, poleg tega ga lahko odslej poganja priključno hibridni sklop.
Po sedmih letih proizvodnje in več kot 840 tisočih kupcev modela prve generacije je češka Škoda s pompozno predpremiero v Berlinu pospremila na pot v celoti novega Kodiaqa. Največji hišni športni terenec je doživel evolucijsko preobrazbo zunanjosti v kombinaciji s prenovljeno in prostornejšo notranjostjo, prvič pa je na voljo tudi priključno hibridni pogonski sklop.
Začenši z zunanjostjo, je novi Kodiaq daljši za šest centimetrov in zdaj meri v dolžino 4,76 metra, medtem ko je medosna razdalja ostala nedotaknjena pri 2,97 metra. Precej nenavadno je skrčenje v širino za malenkostnih 1,8 centimetra, medtem ko se je višina zmanjšala za milimeter. Na voljo bo s široko paleto platišč iz lahke litine v velikostih od 17 do 20 palcev, skupaj z devetimi barvami, vključno z novim zlatorumenim odtenkom.
Oprema Sportline, ki je na vrhu ponudbe, ima veliko črnih poudarkov, vključno s popolnoma temnimi zadnjimi strešnimi stebrički, tudi strešne letve, okenski okvirji, pokrovi stranskih ogledal, obroba sprednje maske, zadnji difuzor in oznake so v črni barvi. Vsebuje tudi novo generacijo matrične LED tehnologije za žaromete, ki imajo zdaj 50 odstotkov več svetlobnih elementov in zagotavljajo 15 odstotkov več svetlobe.
V notranjosti so spremembe takoj opazne. Izbirna ročica samodejnega menjalnika je zdaj nameščena na volanskem drogu, zato je več prostora med sprednjima sedežema. Mehanskih stikal je manj, a so za nastavitev klimatizacije ostala tri vrtljiva. Do drugih funkcij je dostop urejen prek standardnega 10-palčnega ali izbirnega 13-palčnega komunikacijskega zaslona, voznik ima pred očmi 10-palčno digitalno instrumentno ploščo, ki jo je mogoče dopolniti s projekcijskim zaslonom.
Praktičnost je v tem segmentu zaželena in Kodiaq ima zdaj 910 litrov prtljažnika brez podiranja zadnjih sedežev pri petsedežni izvedbi ali 75 litrov več kot prej. Pri zloženih prostornina naraste na zajetnih 2105 litrov, kar je 40 litrov več od prve generacije. Pri modelu s sedmimi sedeži prostornina prtljažnika znaša 340 litrov za tretjo vrsto ali 70 litrov več kot prej. Največja prostornina prtljažnika pri tej izvedbi modela je zdaj 2035 litrov. Po pričakovanjih je Kodiaq spet poln dobrot, skupaj ima pet vtičnic za zunanje naprave, najmanj devet zvočnikov, induktivno polnjenje s funkcijo hlajenja za dva pametna telefona, prednje sedeže z masažo in druge dodatke.
Večina motorjev je že znana, začenši z bencinskim 1.5 TSI, ki izkorišča blago hibridno tehnologijo, razvije 110 kilovatov (150 KM) in ima tehnologijo za izklop valjev in varčevanje z gorivom, ko dodatna moč ni potrebna. Zahtevnejšim voznikom je namenjen večji 2.0 TSI s 150 kilovati (204 KM) in je na voljo s pogonom na vsa kolesa, medtem ko je 1.5 TSI na voljo samo s pogonom na prednji kolesni par. Še naprej ostaja v paleti dizelski motor 2.0 TDI s 110 kilovati (150 KM) in prednjim pogonom ali s 142 kilovati (193 KM), ki poganja vsa kolesa. Ne glede na to, za prenos moči vselej skrbi, sedemstopenjski menjalnik DSG.
Glavna novost je priključni hibrid, ki združuje bencinski 1.5 TSI s 110 kilovati (150 KM) z elektromotorjem, njuna skupna sistemska moč 150 kilovatov (204 KM). Litij-ionska baterija zmogljivosti 25,7 kWh zadostuje za električni doseg več kot 100 kilometrov. Ko je baterija izpraznjena, jo je mogoče polniti z močjo 11 do 50 kilovatov. Hibridni Kodiaq iV ima prostornino prtljažnika 745 litrov, to je 165 litrov manj kot običajni model s petimi sedeži.
Kodiaq torej prehaja v drugo generacijo, z jasno nalogo, da še utrdi položaj Škodinega najbolje prodajanega športnega terenca. V Evropi naj bi bil naprodaj v začetku prihodnjega leta.
Preberite še: Enyaq vRS: zelena mamba bo zdaj še bolj strupena
Morda vas bo zanimal tudi pogovor, ki ga vodi Borut Pahor
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj