Novo v Sloveniji: Osvežili so ju ravno pravi čas, sedaj znova prehitevata konkurenco

Nova BMW-jeva X3 in X4 po naših cestah že vozita v znamenju najnovejšega BMW-jevega oblikovalskega jezika, posodobljene notranjosti in hibridiziranih pogonskih sklopov.

Novo v Sloveniji: Osvežili so ju ravno pravi čas, sedaj znova prehitevata konkurenco (foto: Žiga Intihar) Žiga Intihar
16. 11. 2021

Po treh oz. štirih letih (X4 je prišel slabo leto kasneje) je napočil čas za osvežitev parčka BMW-jevih SUV-jev X3 in X4. V zadnjih štirih letih se je pri BMW-jevem oblikovanju spremenilo toliko, da sta bila za to pravzaprav že kar zrela. Ledvički sta bili sicer že prej dovolj veliki, da ju BMW-jevi oblikovalci niso mogli več pretirano razširiti. Za oblikovne spremembe pa se le ozrite okoli luči - sprednjih in zadnjih, osvežen je nabor barv karoserije, nekoliko športnejši X4 s kupejevsko strešno linijo ima tokrat lastno mrežo hladilne odprtine. Prenovljeni dvojec se je že predstavil tudi pri nas - ob novem Gran Copeju serije 4, po katerem se sedaj zgleduje z nekaterimi oblikovnimi podrobnostmi.

Novo v Sloveniji: BMW 4 Gran Coupe - Prednost ali kompromis zadnjih vrat?

Blaga hibridna pomoč sedaj za vse motorje

Ob priključno hibridnem xDrive30e so sedaj blago hibridizirani vsi pogonski sklopi - vedno z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom. Trije bencinski - xDrive20i in xDrive30i s prisilno polnjenima dvolitrskima štirivaljnikoma ter M40i s prisilno polnjenim trilitrskim šestvaljnikom in močjo 265 kW ter štirje dizelski - sDrive18d, ki ima edini pogon le na zadnji par koles, xDrive20d in xDrive30d s prisilno polnjenimi dvolitrskimi štirivaljniki in M40d s prisilno polnjenim trilitrskim šestvaljnikom, ki zmore 250 kW. Priključni hibrid (xDrive30e) z bencinskim štirivaljnikom zmore 215 kW in 50 km električnega dosega.

Test: BMW X3 xDrive30e - Bencin in elektrika, popolna kombinacija

Že na tokratni predstavitvi pa se je v novi podobi pojavil tudi X4 M Competition. Tako X3 M Competition kot X4 M Competition poganja trilitrski prisilno polnjen vrstni šestvaljnik, ki se vrti v M3 Competition in M4 Competition. V prenovljenih SUV-jih zmore prav tako 375 kW / 510 KM, tokrat pa se je z njima izenačil tudi po navoru, ki ga ima odslej največ 650 Nm. To se občutno pozna pri pospešku do 100 km/h, ki ga sedaj opravi tri desetinke hitreje - v 3,8 sekunde.

V notranjosti bližje serijama 3 in 4

V notranjosti boste z izostrenim očesom hitro opazili spremembe, ki se poznajo tudi pri počutju - vzdušje je predvsem nekoliko imenitnejše. Sredinsko konzolo so posodobili in približali serijama 3 in 4. Na njej je sedaj serijsko nameščen 10,25-palčni zaslon na dotik z možnostjo 12,3-palčne izvedbe. X3 in X4 imata sicer prvič na voljo paket asistenčnih funkcij pod imenom Driving Assistant Professional, kjer gre pravzaprav za napredni aktivni tempomat s sledenjem voznemu pasu, na drugi strani pa funkcionalnosti za preprečevanje trka v mestu, tudi pri prečnem prometu v križiščih.

Za vstopni model velja sDrive18d, ki pri nas stane 52.350 evrov. Za najcenejšo dizelsko različico s štirikolesnim pogonom (xDrive20d) je potrebno odšteti vsaj 55.450, za najcenejšo bencinsko (xDrive20i) pa 53.450 evrov. Priključni hibridni xDrive30e po ceniku velja 64.400, M Sport modela pa 77.050 (M40i) oziroma 76.000 evrov (M40d).