Novo v Sloveniji: Citroen C4 - ujel je bistvo predhodnikov

Navzven se po predhodnikih zgleduje s številnimi oblikovalskimi elementi, v notranjosti s poudarkom na udobju.

Novo v Sloveniji: Citroen C4 - ujel je bistvo predhodnikov (foto: Jure Šujica) Jure Šujica
27. 1. 2021

Slovenski zastopnik za znamko Citroën je v prvih dneh meseca decembra pripeljal v Slovenijo povsem novo izvedbo modela C4 in čeprav se je tedaj uradno pričela tudi prodaja avtomobila, pa smo morali zaradi trenutne situacije na trenutek, ko bomo prva vozila na domačih tleh uzrli tudi v živo vseeno še nekoliko počakati. Vseeno pa jim je sedaj to uspelo in tako je v Slovenijo v minulih dneh uradno prispela tudi prva pošiljka novih vozil.

O novem C4 smo sicer v mesecu decembru že pisali, sedaj pa so pri podjetju C-Automobili Import, ki skrbi za uvoz vozil francoske znamke razkrili še nekaj podrobnosti o omenjenem modelu, ki ima s predhodnikom le malo skupnega – z izjemo imena. Gre namreč za kar okrog 20 centimetrov daljši avtomobil, prirastek v dolžini pa bodo v največji meri občtili predvsem potniki na zadnji sedežni vrsti, kjer je sedaj neprimerno več prostora.

Karoserija bo lahko odeta v sedem barvnih odtenkov, dopoljnjevali pa jo bodo lahko dodatkih v petih odtenkih (na zgornji fotografiji so rdeči), pri čemer pa bodo modri vstavki rezervirani za električno izvedbo.

Počutje v kabini je bila sicer ena izmed osrednjih točk pri snovanju novega avtomobil, pri čemer pa ni izostala niti uporabnost. Ponuja namreč kar 16 različnih (odprtih in zaprtih) predalov, pri čemer se jih večina nahaja v sprednjem delu kabine – kar trije zgolj pod vmesnikom klimatske naprave. Ta je postala ločena enota, upravljati jo je mogoče z bližnjičnimi stikali in pa vrtljivimi gumbi. Prav vrtljiva stikala in pa vmesnik samodejnega menjalnika so področja, ki jo jim oblikovalci namenili posebno pozornost, saj s svojim profilom spominjajo na zobnike: zaščitni znak znamke Citroen.

Uporabnost pa je le eden izmed elementov, ki skrbijo za dobro počutje v kabini, nikakor pa ne edini. Tako bo recimo voznikom že pri osnovni stopnji opreme na voljo 10-palčni zaslon infozabavnega sistema, že z drugim paketom opreme Feel Pack pa bo vozniku na voljo serijska navigacijska naprava, projecirni zaslon. Sedeži v kabini pa bodo obdarjeni s 15 milimetri dodatne pene in 'okrašeni' z dodatnimi šivi. V najvišji stopnji opreme bodo sicer sedeži lahko odeti tudi v zrnato usnje. Mimogrede, udobju med vožnjo bodo pri novem C4 služili tudi progresivni hidravlični blažilniki.

Nekoliko višje smo že omenili enega izmed paketov opreme, sicer pa bodo na voljo štirje: Feel, Feel Pack, Shine in pa Shine Pack. Motorjev bo na drugi strani pet, trije bencinski (s 100 – 155 'konji' oziroma 74 – 114 kilovati) in dva dizelska (110 in 130 'konji' oziroma 81 in 96 kilovati), pri čemer bo najšibkejši bencinski motor 1.2 PureTech 100 na voljo zgolj z ročnim menjalnikom 1.2 Puretech 155 pa samo s samodejnim menjalnikom. Vsi preostali motorji (vključno s PureTech 130) bodo lahko opremljeni s šeststopenjskim ročnim ali osemstopenjskim samodejnim menjalnikom.

Kot smo že napovedali pa bo v novi generaciji modela C4 prvič na voljo tudi električni pogon. V tem primeru bo novinec nosil uradno ime Ë-C4, na voljo pa bo le en elektromotor z močjo 100 kilovatov, 50 kilovatna baterija z možnostjo hitrega polnjenja (z močjo 100 kilovatov) pa bo omogočala do 350 kilometrov avtonomije.

S prihodom prvih vozil na naše ceste pa so postale znane tudi cene. Za osnovno opremljenega C4 v različici Feel PureTech 100 bo tako potrebno odšteti 16.362 evrov, upoštevajoč popust pri financiranju in nekatere druge ugodnosti ob začetku prodaje (redna cena za tak avtomobil sicer znaša 18.150 evrov). Za dizelsko izvedbo bo medtem potrebno odšteti slaba dva tisočaka več, električni Ë-C4 pa bo denarnico olajšal vsaj za 27.782 evrov, upoštevajoč subvencijo in nekatere druge ugodnosti, med katerimi je tudi 1.000 evrov dobroimetja, ki ga pri Citroenu ponujajo za nakup domače električne polnilnice.

Pri Citroenu pričakujejo, da bodo v letošnjem letu prodali 530 novih vodil C4, večina pa naj bi jih bila glede na situacijo na trgu opremljena z bencinskimi motorji in vsaj drugo stopnjo opreme. 80 izmed omenjenih 530 vozil naj bi bilo na drugi strani opremljenih z električnim pogonom, s čimer bi Citroen dosegel 10-odstotni delež v C segmentu električnih avtomobilov.