Začel se je spogledovati tudi z elektrifikacijo.
Hyundai i20 je zagotovo ena izmed večjih žrtev izbruha koronavirusa. Korejska avtomobilska znamka ga je predstavila še pred začetkom letošnjega nesojenega avtomobilskega salona v Ženevi, nato pa je trajalo kar nekaj mesecev, preden je naposled prišel na avtomobilske trge po svetu in posledično tudi na slovenskega, kjer je v teh dneh domači zastopnik prejel prvo kvoto novih vozil.
Nova, sicer že tretja generacija modela i20 prinaša nove oblikovalske smernice, kar kaže z bolj dinamično karoserijsko podobo, ostrejšimi linijami in pa veliko večjo masko hladilnika. Hkrati sledi trendom v avtomobilski industriji, ki so v tem avtomobilskem segmentu že pred časom zaprli vrata trivratnim izvedenkam in tako bo tudi novinec na voljo zgolj v izvedbi s petimi vrati.
Dimenzijsko je novi i20 zrasel v vse smeri z izjemo višine. Avtomobil je namreč daljši in širši, hkrati pa ima tudi nekoliko večjo medosno razdaljo, kar naj bi se najbolj poznalo predvsem pri prostoru na zadnji klopi. Kljub temu bo prtljažnik še vedno nekoliko večji kot doslej. S 26 dodatnimi litri bo namreč njegova prostornina znašala 352 litrov.
Čeprav je i20 že v drugi generaciji veljal, vsaj v primerjavi s konkurenco, za avtomobil z bogatim naborom asistenčnih sistemov, pa so pri Hyundaiju poskrbeli z opazen korak naprej. i20 naj bi namreč po besedah tovarne veljal za enega najbolje opremljenih avtomobilov s tovrstnimi sistemi v svojem segmentu. Nenazadnje bo opremljen tudi z aktivnim radarskim tempomatom, ki bo povezan z navigacijsko napravo ter sistemom za prepoznavanje prometnih znakov. Tako bo recimo avtomobil lahko sam prilagajal hitrost vožnje glede na razmere cesti in druge dejavnike.
Med bolj naprednimi je novi i20 tudi na področju povezljivosti. V kabini bo tako na voljo 10,25-palčni zaslon infozabavnega sistema, katerega bo mogoče brezžično povezati s pametnimi telefoni preko sistemov Android Auto in Apple CarPlay. Sam sistem bo sicer ponujal številne funkcije od dejanskega izračuna časa poti do navigacijskih napotkov od parkiršča do končne destinacije, iskanje vozila, informacije o cenah parkirišč in še bi lahko naštevali.
Motorna ponudba bo omejena izključno na bencinske motorje. Na voljo bodo trije, oziroma en 1,2 litrski atmosferski motor z močjo 62 kilovatov oziroma 84 'konjev', ki bo predstavljal začetek ponudbe in pa dve izvedenki litrskega turbo motorja z močjo 100 oziroma 120 'konjev' (74 in 88 kilovatov). Slednja bosta ob tem na voljo s sedemstopenjskim robotiziranim menjalnikom z dvojno sklopko in šeststopenjskim menjalnikom, najšibkejši motor pa bo na drugi strani povezan s petstopenjskim ročnim menjalnikom. Oba močnejša motorja bosta sicer lahko delovala tudi kot blaga hibrida; šibkejši opcijsko, močnejši pa v vseh izvedbah
Glede na to, da je i20 sedaj tudi uradno v Sloveniji, pa so pri Hyundaiju že razkrili uradni cenik. Za novega i20 bo tako potrebno odšteti od 12.990 evrov, kolikor stane izvedba 1,2 MPI s paketom opreme Life do 20.640, kolikor stane izvedba 1.0 T-GDI 120 MHEV iMT. Doplačilo za robotiziran menjalnik ob tem znaša 1.200 evrov, tako pri najvišji, kot pri najnižji ceni pa je že upoštevan promocijski popust v višini 2.000 evrov. Izvedenka N-Line prihaja spomladi prihodnje leto, kasneje pa tudi i20 N.
Preberite še:
- Hyundai z blagim hibridom tudi v Cliovem razredu
- Premiera: Hyundai i20N - postal je najmočnejši v razredu
Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del