Prvi električni Jaguar je dobro leto dni po predstavitvi naposled zapeljal tudi na naše ceste.
I-Pace je za znamko Jaguar nedvomno prelomen avtomobil. Gre namreč za prvi električni avtomobil znamke in nasploh za enega izmed prvih (uporabnih) električnih avtomobilov z več sto kilometri električnega dosega. Ob številnih inovacijah, ki jih je prinesel zato ni čudno, da je med drugim osvojil tudi naziv Evrospki avto leta. To pa je seveda dovoj razlogov za to, da smo ga leto dni kar težko čakali na naših tleh. No, z današnjim dnem smo ga naposled tudi dočakali.
Jaguar je tako danes na gradu Mokrice tudi uradno predstavil novega križanca, pri snovanju katerega so se oblikovalci zgledovali po konceptnem električnem dvosedu C-X75. To je še najbolj opazno pri nizki kupejevski liniji vozila, pa čeprav so mu namenili pet vrat, vključujoč seveda še prtljažna. Le ta skrivajo polnih 656 litrov prostora, s podiranjem sedežev pa volumen naraste na 1.453 litrov. Zanimiv dodatek prostorni notranjosti je še centralni predal med sedeži, ki ponuja še dodatnih 10,5 litrov prostora. V notranjosti novinec sicer prinaša tudi nov info-zabavni sistem Touch Pro Duo, v sklopu katerega lahko pričakujemo tudi novo navigacijsko napravo, ki domet in porabo energije izračunava tudi na podlagi topografije; poleg tega bo voznik lahko uporabljal še Googlovega asistenta Alexa ter storitve Smart Settings, ki s pomočjo umetne inteligence spremljajo voznikove preference in navade ter na podlagi teh prilagajajo nastavitve vožnje.
Kupejevska linija pa neposredno prinaša tudi nizek zračni upor vozila, ki seveda deluje v prid porabi vozila in s tem tudi dometu. V tla skrit baterijski električni sklop tako ponuja 90 kilovatnih ur energije, kar merjeno po aktualnem standardu WLTP zagotavlja do 470 kilometrov avtonomije. No, I-Pace smo pred časom (še pozimi) že na kratko preizkusili tudi na slovenskih cestah in štiristotico je moč doseči le z nežno vožnjo, na avtocesti pa se bo doseg gibal nekje med 250 in 280 kilometri.
Sicer pa je baterijski sklop mogoče od 0 do 80 odstotkov kapacitete z največjo močjo polnjenja 100 kilovatov na hitrih polnilnicah napolniti v 40 minutah. Elektromotor na drugi strani vozniku ponuja 294 kilovatov moči in pospeške z mesta do 100 kilometrov na uro v vsega 4,8 sekundah. Mimogrede: po prvih kilometirh je bilo hitro jasno, da je I-Pace med dinamično najbolj uživaškimi električnimi avtomobili.
Novinca bo moč naročiti v treh različicah, S, SE in HSE, pri čemer bo pogon pri vseh treh izvedbah enak, razlika bo le v opremi. Osnovna izvedba vozila bo sicer stala 79,962 evrov (pred subvencijo), med drugim pa bo vključevala LED žaromete, dvopodročno klimatsko napravo, ambientalno osvetlitev, električno pomične sprednje sedeže in pa bogat paket asistenčnih tehnologij. Vrh ponudbe bo na drugi strani predstavljal paket HSE, cena takšnega avtomobila pa bo znašala 94.281 evrov.