Novo v Sloveniji: Q4 e-Tron - z Audijem na elektriko še nikoli ceneje, takšen je njegov cenik!

20. 10. 2021 | Matjaž Gregorič
Deli

Vstopni model v Audijev svet električne mobilnosti bo kmalu dobil družbo Sportbacka s kupejevskim zadkom.

Pri Audijevem uvozniku Porsche Slovenija bi lahko ob prihodu Q4 e-Trona odprli šampanjec, a imajo z novincem še nekaj sladko grenkih skrbi. Sladke, ker so že pred uradnim začetkom prodaje kupci podpisali že več kot 50 prodajnih pogodb, in grenke, ker zaradi razvite krize s pomanjkanjem polprevodnikov ne vedo, kdaj bodo lahko dobavili vse naročene avtomobile. Če kupci niso preveč izbirčni, si novega električnega Audija lahko obetajo v treh do štirih mesecih, sicer pa…

Precejšnje zanimanje za Q4 e-Tron pravzaprav ni posebno presenečenje, saj gre za najcenejši električni model te znamke in je z začetno ceno 46.450 evrov (Sportback bo dva tisočaka dražji) relativno dostopen, predvsem pa znatno cenejši od ostalih bratov z električnim pogonom. Novinec je postavljen na koncernsko platformo MEB, običajni karoseriji v obliki petvratnega športnega terenca pa se bo v začetku naslednjega leta pridružil še Sportback s kupejevsko položnim zadnjim delom.

Zadaj ali z vsemi štirimi

Namesto pogona na sprednji kolesi ali štirikolesnega quattra, ki sta bila značilna za modele z motorji z notranjim zgorevanjem, se Audijeva električna prihodnost navezuje na zadnji in vsekolesni pogon, vendar pri slednjem z dvema elektromotorjema. Osnovni s 125 kW kilovati (170 KM) v Q4 35 e-Tronu, s pogonom zadnjih koles omogoča pospešek z mesta do hitrosti 100 kilometrov na uro v 9 sekundah in najvišjo hitrost 160 kilometrov na uro. K oznaki Q4 40 e-Tron spada motor s 150 kilovati  (204 KM), najmočnejši z 200 kilovati (299 KM) pa je Q4 50 e-Tron z dodatnim sprednjim motorjem in pogonom na vsa kolesa.

Teža praznega vozila je med 1890 in 2140 kilogrami, z enim polnjenjem močnejše baterije (55 ali 82 kilovatnih ur) bi bilo po najbolj optimističnem scenariju mogoče prevoziti do 520 kilometrov v zelo optimističnem ciklu WLTP. Audijev električni novinec na hitrih polnilnih postajah ne potrebuje dolgih postankov, saj se baterije lahko oskrbujejo z močjo do 125 kilovatov.  

Prostora mu ne manjka

Q4 e-Tron s pogonom na zadnji kolesi lahko vleče okroglo tono težak priklopni, z vsekolesnim pogonom še 200 kilogramov težjega. V notranjosti  4,59 metra dolg avtomobil ponuja prostorsko razkošje za potnike in veliko prostora za prtljago, ki se z osnovnih 520 z zlaganjem zadnje klopi poveča na 1490 litrov. Voznikovo delovno mesto je seveda digitalizirano, poleg osnovnega instrumentarija z merilniki je na sredini velik 10,25 palčni zaslon z odlično grafiko in dokaj enostavnim izbirniki.

Premiera: Audi Q4 e-tron - na elektriko tudi v kompaktnem razredu

Ob stikalih in drsnikih na volanu, je pod zaslonom ostalo nekaj mehanskih stikal, ki olajšujejo upravljanje. Najbrž je odveč dodajati, da je Q4 e-Tron oborožen z vsemi komunikacijskimi orodji ter asistenčnimi sistemi za varnosti in udobje, ki jih ta hip premorejo pri Audiju. Ni pa odveč omeniti, da je vožnja izredno tiha, udobna in za voznika tudi uživaška – tako kot se za avtomobil s štirimi krogi tudi spodobi.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol