Volkswagen le nekaj tednov po mednarodni predstavitvi pomembno novost pripeljal tudi na naš trg

Nov model je bolj pisan na kožo tistim, ki si želijo več dinamike, čeravno samo oblikovne. ID.5 je tehnično namreč dvojček nekaj starejšega modela ID.4 (in najbolj športnega GTX-a)

Volkswagen le nekaj tednov po mednarodni predstavitvi pomembno novost pripeljal tudi na naš trg (foto: Volkswagen) Volkswagen
17. 6. 2022

Zdaj, ko je ID.5 tudi uradno na slovenskem trgu, kjer jih po besedah direktorja znamke Volkswgen pri Porsche Slovenija, Marka Škribe, kanijo prodati 100 letos (in dvakrat toliko drugo leto), je ta model glede na starejšega bratranca dobil že svojo prvo digitalno prenovo.

Softversko nadgradnjo 3.0, ki prinaša kar nekaj novosti (višja moč polnjenje, dodatni prikazi, programi, optimizacija delovanja,…). Kar pa ni nič posebnega – tovarna namreč pravi, da bo programje nadgrajevala kar štirikrat letno, deležni ga bodo vsi vozniki električnih vozil – ali preko zraka (Over The Air) ali pa bodo to naredili pri obisku delavnice (konec leta bo na vrsti že verzija 3.1).

Preberite še: V primerjavi z bratom prinaša pluse, ne pa tudi minusov

Sicer pa so ob predstavitvi povedali tudi, da prodaja BEV vozil nekoliko upada predvsem zaradi zastojev v proizvodnji. Ti pa so posledica vojne v Ukrajini (in manjkajočih kabelskih povezav) ter znane krize z mikročipi. Se pa, kot je še dejal Škriba, situacija le počasi popravlja. Tako je še vedno nekaj težav z večjimi SUV modeli, medtem ko so manjši že na zalogi, čeravno zaloga dosega le kakšno tretjino tiste izpred krize.

ID.5 je torej kupejevska verzija kompaktnega SUV-ja, ki je v prodaji že nekaj časa. Ta 4,6 metra dolg model je do B stebrička identičen starejšemu bratu, potem pa padajoča streha pomeni tudi boljšo aerodinamiko (0,26 namesto 0,28). Tudi prostorsko novinec skoraj nič ne zaostaja. Na zadnji klopi je pod padajočo streho le pičlih 12 mm manj prostora, prtljažnik pa je s prostornino 549 litrov celo šest litrov večji od tistega v ID.4.

Sicer pa sta oba modela tehnološko identična. To pomeni dve verziji zadaj nameščenega sinhronskega motorja z močjo 128 in 170 kW (170 in 204 KM) z enostopenjskim menjalnikom in baterijo v dnu vozila med prednjo in zadnjo osjo.

Najmočnejša verzija GTX pa premore dva motorja – poleg zadnjega še asinhronega, ki poganja prednjo os (80 kW) in tako ustvarja štirikolesni pogon s sistemsko močjo 220 kW (299 KM) brez mehanske povezave med osema. Kar pomeni tudi precej impresiven pospešek, ki znaša 6,3 s do 100 km (sicer pa je mogoče največjo moč itak priklicati le za 10 s).

Baterija vedno ponuja 77 kWh neto zmogljivosti (težka je resne 503 kilograme), doseg pa je odvisen od moči in modela ter znaša od 330 do 520 kilometrov. Pri VW pravijo, da je mogoče ID.5 polniti na izmeničnem toku z močjo do 11 kW, na enosmernem pa do 135 kW, GTX pa po novem sprejme tudi moč 150 kW. Dobrih 50 tisočakov velja najcenejši (GTX še deset tisoč več), v tolažbo pa vam je lahko res dolg spisek dodatne opreme, ki ga je mogoče še nadgraditi s številnimi paketi za več udobja, pa tudi s progresivnim volanom in DCC uravnavanim blaženjem za več udobja in športnosti.