Bavarska znamka še ni napovedala, kdaj bo končala proizvodnjo vozil s termičnimi motorji, zanesljivo pa to ne bo pred letom 2030.
Termični motorji naj bi v Evropi dokončno izginili iz prodajnih salonov novih vozil leta 2035. Tako vsaj predvideva načrt Fit for 55, ki pa navkljub pričakovanjem še ni bil sprejet. Po naših podatkih se razlog skriva v dosjejih, ki jih komisija še mora prejeti za dokončno sprejetje napovedanih ukrepov. Dejstvo je, da bo ukrep, ko in če bo sprejet, prinesel velike spremembe na področju avtomobilizma. Tudi negativne, kot opozarja prvi mož BMW Oliver Zipse.
Preberite še: Kratki test: BMW i4 eDrive40 Gran Coupe M Sport (2022)
BMW je ena izmed najbolj dejavnih znamk na področju električne mobilnosti, kljub temu pa v Münchnu še niso sporočili, kdaj nameravajo končati proizvodnjo termičnih motorjev. Čeprav se v Južni Karolini pripravljajo na začetek gradnje nove tovarne, vredne 1,7 milijarde dolarjev, ki bo služila proizvodnji električnih vozil, so glede prepovedi termičnih motorjev skeptični.
Največji razlog za to je cena električnih avtomobilov. Oliver Zipse namreč meni, da bodo električni avtomobili še dražji od bencinskih in dizelskih, kar pomeni, da bodo dostopni le še premožnim posameznikom. To bi, kot opozarja, lahko prineslo tudi nemire med prebivalci, ki bi bili obsojeni na javni prevoz oziroma souporabo avtomobilov.
Hkrati Zipse dodaja, da bodo po prepovedi prodaje avtomobilov s termičnimi motorji, še posebej, če bo zakonodaja sprejeta, številni vozili svoje stare avtomobile. To pa ni nekaj, česar bi si proizvajalci dolgoročno želeli. Poudaril je tudi, da termični motorji čez 15 let še ne bodo zastareli. Pri BMW sicer pričakujejo, da bodo do leta 2030 polovico prodaje njihovih vozil predstavljala brezemisijska vozila, med katere pa ne nazadnje lahko štejemo tudi avtomobile s pogonom na vodik oziroma gorivne celice – področje, na katerem so pri BMW zadnje čase zelo dejavni.
Preberite tudi: M+S kmalu ne bo več oznaka za zimske pnevmatike. Kako torej prepoznati 'pravo' zimsko gumo?