Najnovejši Peugeot je mešanica štirivratnega kupeja in križanca, ki cilja na sam vrh segmenta C.
Peugeot je v svoji zgodovini predstavil že vsaj nekaj kupejevsko oblikovanih avtomobilov, pri čemer se je v spomin številnih verjetno najmočneje zapisal model 406 Coupe. Gre za zadnji avtomobil, ki so ga pri Peugeotu naredili v sodelovanju s studiem Pininfarina in prav v letošnjem letu praznuje 25. rojstni dan. Temu je nato sledil še 407 Coupe, nato pa se je obdobje tovrstnih avtomobilov s prihodom modela 508 nenadoma končalo.
A pri Peugeotu na kupeje očitno niso pozabili, le čakali so na pravi trenutek in nato predstavili kupeja, narejenega po zahtevah trenutnega trga. To pomeni, da je novi peugeot 408 oblikovan kot kupejevski križanec, ki ima namesto dveh, pet vrat. Nekako v slogu Citroënov C5 X ali pa C4 Aircross.
Preberite še: Najnovejši Peugeot podvržem najstrožjim testom. Preverite, kaj vse so mu pripravili
408 sicer v dolžino meri 4,69 metra (medosna razdalja pa znaša 2,79 metra), kar pomeni, da je precej večji od modela 308 in le šest centimetrov krajši od modela 508. Kljub temu ga pri Peugeotu uvrščajo v segment C, a prav v njegov vrh. Posledično bo avtomobil ponujal tudi precej prostora za potnike v obeh vrstah. V zadnji bo tako recimo 188 milimetrov prostora za kolena.
Prtljažnik bo na drugi strani ponujal do največ 536 litrov prostora. A to je številka, ki jo bo ponujala le osnovna različica, saj bo recimo že avdio sistem znamke Focal 'vzel' 28 litrov, še 50 litrov pa bo zavzel baterijski sklop, v kolikor bo avtomobil opremljen s priključno-hibridnim pogonskim sklopom.
Na področju pogonskih sklopov sicer 408 ne prinaša prav nobenih novosti. Paleta pogonskih sklopov bo namreč že znana iz preostalih Peugeotovih produktov. Pravzaprav bo ponudba relativno okrnjena, saj bo zajemala le 1,2-litrski bencinski motor z močjo 130 'konjev' ali 96 kilovatov in pa dva priključna hibrida s 180 in 225 'konji' oziroma 132 ter 165 kilovati sistemske moči. Kasneje bo na voljo tudi električna izvedba.
Vsi pogonski sklopi bodo sicer opremljeni z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom, ta pa bo omogočal več načinov delovanja: Electric, Eco, Hybrid, Normal in Sport. Izključno bencinska različica bo ob tem omogočala tudi ročno pretikanje med prestavami, oba hibrida pa bosta opremljena s funkcijo rekuperacije zavorne energije.
Voznikov delovni prostor prinaša že znano konfiguracijo s ključnimi elementi kot so majhen volanski obroč, visoko nasajena instrumentna plošča (gre za digitalni zaslon z možnostjo prikaza različnih fukcij) in pa velik, 10-palčni zaslon infozabavnega sistema, nameščen pod reže za prezračevanje kabine. Bližnjičnih stikal bo le za vzorec, potniki pa bodo zagotovo cenili tudi zvrhano mero odlagalnih mest.
Pri 408 Peugeotovi inženirji niso varčevali na področju asistenčnih sistemov. Tako bo recimo avtomobil pri hitrostih nad 65 kilometrov na uro s pomočjo zaznavanja mikro-gibov volanskega obroča preverjal pozornost voznika, ponujal bo večji nabor prometnih znakov, ki jih lahko prepozna, s pomočjo nočnega vida bo prepoznaval objekte na razdalji med 200 in 250 metrov in še bi lahko naštevali.
Peugeot bo najnovejšo okrepitev v modelni paleti kupcem začel dostavljati v začetku prihodnjega leta. Kdaj bo na voljo električna izvedba še ni znano, pričakuje pa se jo do začetka leta 2024.
Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"