V prvi vrsti naj bi bil sistem namenjen električnim oziroma elektrificiranim avtomoblom - ne pa zgolj njim.
Zavorni sistem je v osnovi precej enostaven sklop vsakega avtomobila, katerega naloga je jasna: zaustavitev avtomobila. A skozi desetletja je ta sistem dobil številne izboljšave, od prehoda iz bobnastih na kolutne zavore, sistem za preprečevanje blokiranja, tehnologijo ESP (o kateri pišemo v aktualni številki revije Avto magazin) in tako naprej. Za številne izmed omenjenih tehnologij so poskrbeli pri Mercedes-Benzu, kjer pa so pred dnevi podali zahtevo za priznanje novega in nekoliko nenavadnega patenta.
Preberite še: Losov test: poglejte, zakaj imajo sodobni avtomobili z njim še vedno velike težave (video)
Nemški avtomobilski proizvajalec je namreč iznašel nenavadno rešitev za zaviranje avtomobila v sili. Njihova tehnologija naj bi namreč omogočala izpraznjenje pnevmatik avtomobila, s čimer bi se močno povečal njegov kotalni upor. Ta pojav bi seveda povečal trenje in pripomogel k zaustavitvi avtomobila. Sistem bi sicer vseboval posebno kontrolno enoto in pa sistem z ventilom, ki bi lahko zmanjšal tlak v pnevmatikah.
A ideja je, čeprav relativno primitivna, hkrati pa skrajna, povsem smiselna, še posebej pri elektrificiranih avtomobilih. Električni avtomobili imajo dva zavorna sistema, klasičnega in pa sistem, ki zavira s pomočjo elektromotorjev in tako zbira energijo, ki bi šla sicer v nič. Zaradi tega je sistem elektronsko krmiljen, v primeru odpovedi – ki so se pri tovrstnih avtomobilih v zadnjem obdobju že dogajale – pa voznik ostane brez možnosti za zaviranje.
Preberite še: 70 let kolutne zavore - Hitro naprej, če gre dobro 'nazaj'
Seveda pa zmanjšanje tlaka prinaša tudi nekatere slabosti. Manjši tlak v pnevmatikah namreč zmanjša možnost krmiljenja vozila, hkrati pa poveča možnost za to, da se pnevmatika sname s platišča. Pri Mercedesu so to vzeli v zakup, kar pomeni, da zniževanje tlaka ne bo takojšnje, pač pa postopno in na vsaki pnevmatiki posebej.
Ali bodo pri nemškem patentnem uradu priznali patent za omenjeno inovacijo bo seveda potrebno še nekoliko počakati, poleg tega pa tudi to ni garancija, da bodo organizacije po svetu Mercedesu dovolile uporabo omenjene rešitve. Slednjo bi sicer lahko uporabljali tudi v bencinsko in dizelsko gnanih avtomobilih.