Vsi trije avtomobili so bili skupaj izdelani v 51.738 primerkih. Pri Lotusu medtem že pripravljeni na prihodnost.
Prva polovica 90. let prejšnjega stoletja za znamko Lotus ni bila najboljša. Znamka je imela v ponudbi zgolj ostareli (čeprav danes med zbiratelji izredno cenjeni) Esprit, prodaja je bila slaba, prav tako pa tudi finančna slika. Nato pa so se leta 1995 vrnili h koreninam in športnika z velikim osemvaljnikom nadomestili z 'žepnim' športnikom Elise, opremljenim zgolj z majhnim, 1,8-litrskim štirivaljnim motorjem – ter ustvarili uspešnico.
Preberite še: Britanci vračajo udarec ... No, ne čisto sami.
Po podobnem kopitu sta nato v prihodnjih letih nastala še precej bolj zmogljiva Exige in Evora, stalne posodobitve pa so jim vedno znova in znova pomagale podaljševati življenjsko dobo. A pri Lotusu se počasi pripravljajo na električno dobo, s tem pa je nastopil tudi čas za upokojitev trojice. V teh dneh so tako v Hethelu izdelali še zadnji primerek vsakega izmed trojice vozil.
Pri Lotusu so v 26 letih od predstavitve Elise-a izdelali 51.738 primerkov vozil omenjene trojice, brez upoštevanja posebnih izdaj, kar predstavlja skoraj polovico celotne proizvodnje vozil znamke s 73-letno zgodovino. Hkrati sta Elise in Exige služila kot platforma za nastanek Opel Speedsterja/Vauxhalla VX 220 in Tesle Roadster, dveh modelov, za proizvodnjo katerih so prav tako skrbeli pri Lotusu. Zgolj Elise je sicer doživel 35.124 'ponovitev'.
Mesto v Muzeju
Omenjena trojica vozil, Elise Sport 240 Final Edition, Exige Cup 430 Final Edition in Evora GT430 Sport bo sicer svoje mesto našla v Lotusovi zbirki zgodovinsko pomembnih vozil. Proizvodna linija, kjer so avtomobili nastajali bo na drugi strani povsem zrušena. S tem bodo naredili prostor za proizvodnjo modela Emira, ki bo za Lotus pomenil mejnik. Gre namreč za zadnji model, ki ga bo poganjal bencinski motor, preden bodo pri Lotusu naredili prehod na elektriko, napovedan z modelom Evija.
Preberite še: Premiera: takšnega Lotusa ne bo nikoli več!
»Najprej bi se zahvalil Lotusovi ekipi, ki je proizvajala modele Exige, Elise in Evora skozi zadnjih nekaj let in se sedaj privajajo na Emiro ter Evijo. Veliko hvaležnost bi rad izrazil tudi kupcem treh modelov, ki so skozi 26 let kazali strast, navdušenje in podporo. Te stranke so pomagale 'trojici E-vozil' do kultnega statusa, ki si ga avtomobili sicer pridobijo dolgo po tem, ko je zadnji primerek zapustil proizvodnjo,« je dejal generalni direktor Matt Windle.
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj