Pod suhoparno oznako je nastal prvi ruski »avtomobil z nahrbtnikom«

13. 10. 2023 | Matjaž Gregorič
Deli

21. septembra 1971 se je v nekdanji Sovjetski zvezi začela proizvodnja prvega kombijevskega avtomobila VAZ-2102.

Nekateri se še spominjajo avtomobila, ki je pod oznako VAZ-2101 v štirivratni limuzinski izvedbi nastal po licenci Fiata 124, v Rusiji pa so ga imenovali Žiguli. Kombijevska izvedba, ki je v oznaki na koncu imela številko 2, je imela številne oboževalce, po več kot 40 letih pa je v Rusiji po podatkih agencije Autostat še vedno registriranih 22.700 teh avtomobilov, največ, in sicer 35 odstotkov, v Sibiriji.

Pod suhoparno oznako je nastal prvi ruski »avtomobil z nahrbtnikom«
Profimedia

VAZ-2102 so izdelovali v tovarni Volga v obdobju od 1971 do 1985, postavili so ga na osnovno podvozje limuzine, oblikovanje je bilo rezultat razvite licenčne različice italijanskega Fiata - Familiare 124. Tudi vsi drugi parametri avtomobila so ponavljali tehnične značilnosti VAZ-210, oba modela so izdelovali hkrati 15 let in sta se dopolnjevala. „02“ je bil bolj primeren za podeželje, imel je okrepljeno zadnje vzmetenje in večjo uporabnost za prevoz blaga.

Pod suhoparno oznako je nastal prvi ruski »avtomobil z nahrbtnikom«
Profimedia

4,06 metra dolg avtomobil je imel v zadku 345-litrski prtljažnik. V ta namen so bila prtljažna vrata poravnana z odbijačem, zato nakladanje in razkladanje avtomobila ni bilo težko. Zadaj je z zlaganjem sedežne klopi nastala vodoravna površina, na katero je bilo mogoče namestiti več kot 250 kilogramov prtljage ali tovora. Z eno samo pomanjkljivostjo – slabo zatesnitvijo prtljažnih vrat, zaradi katere je prah s podeželskih cest prosto prodiral v kabino.

Pod suhoparno oznako je nastal prvi ruski »avtomobil z nahrbtnikom«
Profimedia

Za pogon je skrbel 1,2-litrski štirivaljni vrstni bencinski motor s 43 kilovati (60 KM), sedem let po začetku proizvodnje pa so začeli vgrajevati tudi 1,3-litrski motor z 51 kilovati (69 KM) in 1,5-litrskega s 56 kilovati (77 KM), vendar so bili modeli z močnejšimi pogonskimi stroji pretežno namenjeni izvozu. Najvišja hitrost  je znašala od 137 do 145 kilometrov na uro, za doseg 100 kilometrov na uro pa je bilo potrebnih debelih 23 sekund.

V petnajstih letih so jih izdelali več kot 660.000, leta 1986 pa je sledila zamenjava z modelom VAZ-2106, znanim tudi kot Lada Riva.

Preberite še: Poglejte novega Rolls-Royca, ki ga navdihuje eden najimpresivnejših naravnih pojavov!

Morda vas bo zanimal tudi pogovor, ki ga vodi Borut Pahor

 

 

Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?