Policisti znova v akciji, tokrat zaradi motoristov. A prežali ne bodo zgolj nanje

21. 3. 2022 | Jure Šujica
Deli

Akcija poostrenega nadzora bo potekala do nedelje, z začetkom že danes.

Varnost na slovenskih cestah je v lanskem letu – po tem, ko so ceste leta 2020 terjale najmanj življenj v zgodovini merjenja – znova nekoliko nazadovala, smrtnih žrtev pa je bilo precej več kot v letu pred tem. Slovenija se je tako znova nekoliko oddaljila od najboljših evropskih držav na področju varnosti z vidika števila smrtnih žrtev na milijon prebivalcev. Vseeno pa imamo z njimi na področju cestne varnosti kar nekaj skupnih točk.

Ena izmed njih je tudi najpogostejši vzrok za nastanek najhujših prometnih nesreč in to je hitrost. Zaradi neprilagojene hitrosti je namreč na naših cestah lani umrlo kar 49 oseb; skupno število smrtnih žrtev pa je bilo 115, 35 več kot v letu pred tem. Hkrati je na naših cestah letos do 20. marca ugasnilo že 14 življenj, štiri več kot v enakem obdobju lanskega leta.

Preberite še: Nov prometni zakonik: nižje kazni za hitrost, višje za telefon, po novem desno tudi pri rdeči luči!

Slovenija se zato z današnjim dnem pridružuje akciji poostrenega merjenja hitrosti s preprostim imenom Speed (Hitrost), ki ga organizira Zveza evropskih prometnih policij Roadpool. Poostren nadzor hitrosti bo potekal med 21. in 27. marcem, gre pa za usklajeno akcijo članic omenjene organizacije, kar pomeni, da bodo podobne dejavnosti kot pri nas izvajali tudi policisti v tujini. Slogan tokratne akcije je sicer „Najhitrejši včasih ne pridejo na cilj.“

'Vrhunec' dogajanja sicer na policiji pripravljajo v četrtek, 24. marca. Tedaj bo namreč po državi potekal maraton merjenja hitrosti (že drugi letos), kar pomeni, da bo več 100 policistov tekom dneva prisotnih na kar 600 različnih lokacijah.


Na podlagi statističnih podatkov je dokazano, da je v primeru trka vozila v pešca ali kolesarja pri 30 km/h tveganje za smrtne ali hude poškodbe pešca relativno majhno (10-odstotno). Pri višjih hitrostih se tveganje izrazito poveča. Trk avtomobila pri hitrosti 50 km/h v pešca je enak padcu z višine 9,8 m. Pri hitrosti vozila s 60 km/h je verjetnost preživetja pešca samo še 10-odstotna, tveganje za smrt pa kar 90-odstotna.

V sklopu tokratne akcije bodo policisti še posebej veliko pozornost namenili motociklistom. Relativno visoke temperature so namreč številne med njimi že pritegnile na ceste, kjer pa je asfalt še vedno precej hladen. Hkrati je na številnih odsekih cest še vedno prisoten pesek, ki predstavlja veliko tveganje za izgubo oprijema sprednjega kolesa in posledično padec.

Motoristi glavni razlog za akcijo

Robert Vehovec iz Sektorja prometne policije na Generalni policijski upravi zato opozarja: "Še posebej bi tokrat radi izpostavili voznike motornih koles in mopedov, za katere moramo žal ugotoviti, da jih je lani umrlo kar 31, od tega skoraj polovica zaradi neprilagojene hitrosti. Kritični so bili predvsem pomladni meseci, saj je že do konca maja umrlo kar 12 voznikov motornih koles ali mopedov.“

„Začetek akcije zato ni naključen. V pomladnih mesecih se zaradi toplejšega vremena na cestah pojavi več udeležencev v prometu, zaradi občutka dobrih razmer pa se dvignejo tudi hitrosti – če govorimo o povprečnih hitrostih, lahko ugotovimo, da večina udeležencev začne voziti nekoliko hitreje. Kljub temu ceste spomladi skrivajo kar nekaj pasti – od neočiščenih cest in mrzlega asfalta do večjega števila šibkejših udeležencev v prometu, ki se kar naenkrat pojavijo v prometu,“ še dodaja Vehovec.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja