Čeprav ima na prvi pogled z izvirnikom le malo skupnega, pa pri Porscheju med obema modeloma vidijo številne podobnosti.
Porsche 959 velja za enega najbolj prepoznavnih avtomobilov nemške znamke, po zaslugi tehnološke naprednosti v času prihoda na trg in pa majhnega števila izdelanih primerkov pa tudi za enega najbolj iskanih. Pravega naslednika pa avtomobil kljub temu nikoli ni dobil, saj je bil zasnovan kot homologacijski dirkalnik razreda B, ki pa je bil ob njegovem prihodu na trg ukinjen. Še najbližje temu, da bi postal njegov naslednik je tako precej let kasneje prišel superšportnik z 10-valjnikom pod motornim pokrovom, Carrera GT …
Preberite še: Ekskluzivno: zapeljali smo klasičnega Porscheja, ki pod motornim pokrovom skriva presenečenje
A tudi (po mnenju mnogih) zadnji analogni superšportnik ni dejanski naslednik reli dirkalnika izpred nekaj desetletij. Po mnenju predstavnikov nemške znamke je to kar nekoliko presenetljivo model Cayenne. Ta križanec, ki je poskrbel za preporod Porscheja in znamko iz krize potegnil nazaj na zeleno vejo, naj bi namreč posedoval vse lastnosti in karakteristike, ki so jih namenili tudi modelu 959. In temu pritrjuje tudi dirkaška legenda, Walter Röhrl.
Oba izpolnjujeta tri zahteve
Kot pojasnjujejo pri Porscheju je bil 959 (v osnovi gre sicer za model 911, a z močno predelanim vzmetenjem, novim pogonskim sklopom itd.) izdelan za nastopanje v reliju, natančneje v razredu B, ki je tedaj veljal za elitnega v tekmovanju za Svetovno prvenstvo. V ta namen pa je moral avtomobil zadostovati trem kriterijem: blesteti je moral na dirkališčih, izven urejenih cestišč, hkrati pa je moral biti uspešen tudi kot vsakdanje uporaben avtomobil.
Tem kriterijem pa očitno še najbolj zadostuje (zgolj) Porsche Cayenne, natančneje njegova prva generacija. Ta je bila namreč dovolj robustna za spopadanje z zahtevnim terenom, hkrati pa naj bi bila še vedno vodljiva kot pravi športni avtomobili in z zasnovo klasičnega SUV-a tudi vsakodnevno uporabna. Čeprav povsem različna avtomobila sta si tako 959 in Cayenne (ki sicer praznuje 20. rojstni dan) vsaj v očeh Porscheja očitno še kako podobna.
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj