Rimac postaja mlajši (in manjši) brat Porscheja

Že tretja investicija nemškega proizvajalca v hrvaško podjetje tlakuje pot elektrifikaciji mobilnosti za prihodnost. A to še zdaleč ni vse ...

Mate Rimac, Rimac Automobili (foto: Rimac Automobili) Rimac Automobili
11. 3. 2021

Nemški Porsche je z novimi 70 milijoni evrov investicije svoj lastniški delež v hrvašekm proizvajalcu superšportnih avtomobilov Rimac Automobili povečal na 24 odstotkov. Rimac tako še krepi svoj položaj vodilnega podjetja na področju tehnologij za visokozmogljive električne avtomobile.

Nova, že tretja investicija nemškega proizvajalca športnih avtomobilov v Rimac v zadnjih treh letih - Porsche je leta 2018 kupil 10-odstotni delež podjetja iz Svete Nedelje blizu Samoborja, nato leta 2019 lastništvo povečal na 15,5 odstotka - seveda ni presenečenje, saj je Rimac že zdaj dobavitelj sistema hitrega polnjenja za Porschejev model Taycan, poslej pa naj bi postal celo dobavitelj prve linije (tier 1), a naj bi ostal neodvisen.

Od prve investicije se je število zaposlenih podvojilo

"Porsche je velik podpornik našega podjetja od leta 2018 in vselej je bil za Rimac privilegij, da je ena najbolj ikoničnih avtomobilskih znamk del našega podjetja," je ob investiciji dejal Mate Rimac, komaj 33-letni vizionarski ustanovitelj podjetja, ki je od prve Porschejeve investicije podvojilo število zaposlenih na skoraj 1000.

Rimac se uveljavlja kot dobavitelj naprednih sistemov za električno mobilnost.

Med strankami pa ni zgolj Porsche, pač pa Rimac za Hyundai in Kio izdeluje pogon za električni športni avtomobil in za hibridni pogon avtomobila na gorivne celice. Hkrati so med Rimacevimi strankami tudi številni dobavitelji avtomobilski industriji in tudi zato je pomembno, kot poudarja tudi Mate Rimac, da podjetje tudi po investicijah ostane neodvisno.

"Naši projekti in naši delničarji so in bodo vselej ostali povsem ločeni, kar nam bo omogočilo tudi skrbno ločevanje informacij, na kar se naši partnerji zelo zanašajo in kar nam tudi omogoča, da sodelujemo s številnimi dobavitelji," še pravi Mate Rimac in ne pozabi dodati, da pa bo prav partnerstvo s Porschejem podjetju omogočilo razvoj in rast, ki bosta prinesla koristi vsem, s katerimi podjetje sodeluje.

"Rimac ima odličen položaj na področju prototipnih rešitev in pri proizvodnji majhnih serij," pa pravi Lutz Mesche, podpredsednik izvršnega odbora Porscheja, odgovoren za finance in IT: "Mate Rimac nas navdihuje s svojimi inovativnimi idejami. Hkrati ima njegovo podjetje dostop do našega proizvodnega know-howa in metodološkega znanja v razvoju. Naša investicija v podjetje se je potrdila kot pravilna. Rimac se je precej razvil od naše prvotne investicije, tudi tehnološko."

V pričakovanju novih investicijskih rund

Rimac je po lastnih navedbah od investitorjev, kot sta Porsche in Hyundai-Kia pridobil za 140 milijonov investicij, Mate Rimac pa je v nedavnem intervjuju za nemški Automobilwoche (še pred uradno najavo Porschejeve tretje investicijske runde) razkril, da naj bi podjetje v prihodnjih dveh do treh mesecih pridobilo še za 130 do 150 milijonov investicij.

"Smo profitabilni, ampak imamo omejen denarni tok in visoke investicije. Zato konec leta načrtujemo novo investicijsko rundo," je še dejal Mate Rimac. Precej bolj skrivnosten je, ko govori o svojih strankah. A v pogovoru kljub temu razkrije, da je podjetje razvilo baterijo in infozabavni sistem za Aston Martin Valkyrie, za Königsegg baterijo, za Pininfarina Battista pa celoten pogonski sklop.

Število zaposlenih že v dveh letih do 2500?

Hkrati pa Rimac razvija tudi lasten superšportni električni avtomobil C-Two (dobave naj bi, upa Mate Rimac, stekle še letos), zato vizionarski ustanovitelj razmišlja o tem, da bi dejavnosti lastne proizvodnje in dobav sistemov formalno ločil v dve podjetji. Že zdaj pa svoje podjetje vidi kot mlajšega brata Porscheja.

Tudi govorice, da naj bi koncern Volkswagen svojo prestižno znamko Bugatti v prihodnje prenesel na Rimac - podjetje bi sodelovalo pri razvoju novega električnega hiperšportnika -, še niso potihnile, a jih nobena stran zaenkrat ne komentira.

V pogovoru za Automobilwoche pa govori tudi že o novem kampusu, kjer bo prostor za raziskovanje in razvoj, testna proga, upravo in administracijo ter za proizvodnjo. Seveda ne bodo manjkali kantina, otroški vrtec, celo veterinar ne, pa tudi vrt za pridelavo bio zelenjave. Za leto 2023, ko je predvidena selitev v novi kampus, naj bi že tudi število zaposlenih naraslo s 1000 na 2500.