Poslavlja se še ena avtomobilska legenda. Kaj pa bo s podjetjem?

Po izdelanih 450 avtomobilih se izdelava novih zaključuje. A na poti je bojda nekaj še precej boljšega.

Poslavlja se še ena avtomobilska legenda. Kaj pa bo s podjetjem? (foto: Singer) Singer
1. 8. 2022

Majhna delavnica Singer Vehicle Design iz Los Angelesa je v zadnjem desetletju in več med avtomobilskimi navdušenci dobila precejšen ugled. Zasloveli so z retro predelavami Porsche 911 generacije 964, ki so jim nato vdahnili videz čisto prve generacije modela – a s kopico sodobne tehnologije in materialov, med katerimi ni manjkalo ogljikovih vlaken, zaradi česar je tudi cena avtomobila hitro narasla na pol milijona dolarjev.

Po izredno uspešnem obdobju, v katerem je delavnica postala praktično sinonim za 'restomode', sodobne predelave s klasičnim pridihom, pa je sedaj njen ustanovitelj, Rob Dickinson za Top Gear razkril, da so prenehali sprejemati naročila. Številka izdelanih vozil se je tako ustavila pri 450.

Kot je pojasnil Dickinson, razlog za zaključek serije ni v pomanjkanju kandidatov, primernih za predelavo. Porschejev 911 generacije 964, ki ne velja za najbolj iskano je namreč na cestah še vedno na desettisoče, tudi takšnih v slabem stanju. Tovrstni primerki so namreč še posebej primerni za predelave, saj jim zbirateljske vrednosti ne bi mogli več vrniti, hkrati pa bi zavrgli tudi manj komponent, ki jih sicer ne potrebujejo.

Preberite še: Cenjeni predelovalec Porschejev predstavil študijo, ki pooseblja 80. leta

Eden izmed razlogov za ukinitev je v dejstvu, da bodo izdelani primerki, za katere so njihovi lastniki odšteli precej denarja, prav zaradi svoje redkosti tudi v prihodnosti zadržali svojo vrednost.

Čeprav se končuje neko obdobje, pa konec tovrstnih predelav ne pomeni konca za Singer Vehicle Design oziroma SVD. Podjetje se bo lotilo novega projekta, ki so ga nakazali s konceptom Turbo Study. Še naprej bo kot osnova služila generacija 964, vendar, pa bo videz avtomobila bolj v skladu generacije 930, ki je dominirala konec 70. in v začetku 80. let. Ob dejstvu, da se slog 80. let vrača v modo, je to vsekakor razumljiva poteza.

Hkrati z novim videzom pa prihaja tudi nova pogonska tehnika. Če bo pod motornim pokrovom skrit enak motor, kot v konceptu, potem bo štirilitrski Porschejev atmosferski šestvaljnik prostor odstopil 3,8-litrskemu zračno hlajenemu motorju, ki bo ob pomoči turbo puhal lahko ustvaril 450 'konjev' ali 331 kilovatov moči. Več kot dovolj za takšen avtomobil.