Ukrep že ob predstavitvi naletel na (večinoma) pozitiven odziv.
Slovenija velja za tranzitno državo in posledično za državo z veliko količino tovornega prometa, kar je nenazadnje tudi razlog za precejšnje zastoje, ki smo jim priča iz leta v leto, še posebej v poletnem času. Pri tem med obema glavnima krakoma avtocestnega križa izstopa avtocesta A1, ki povezuje Šentilj in Koper oziroma Avstrijo in Italijo, saj je na tej avtocesti količina tovornega prometa še nekoliko večja.
Kot vse kaže, pa bomo že zelo kmalu doživeli pomembno spremembo, ki bo pomenila bistveno večjo pretočnost omenjene avtoceste. Prometno-informacijski center za državne ceste je namreč sinoči objavil datum, s katerim bo v veljavo stopila prepoved prehitevanja tovornih vozil z največjo dovoljeno maso večjo od 7,5 tone na celotnem področju avtoceste A1. Prepoved bo veljala vsak dan med šesto in 18. uro, izjema pa bodo le odseki s tremi voznimi pasovi.
Na Ministrstvu za infrastrukturo so predlog za uvedbo prepovedi sicer predstavili že novembra lansko leto, z uvedbo prepovedi pa so se tedaj strinjali tudi člani Obrtne zbornice Slovenije na čelu s predsednikom sekcije za tovorna vozila, Petrom Piškom. Ta je namreč ob napovedi ukrepov za STA dejal, da se zavedajo obremenjenosti omenjene avtoceste, predvsem pa težav, ki po zaslugi tujih tovornjakarjev nastanejo v primeru prometne nesreče, saj se slednji le redko umaknejo na skrajni rob voznega pasu in tako onemogočajo vzpostavitev reševalnega pasu.
Vozniki tovornih vozil, ki bodo kršili omenjeno prepoved – ta na nekaterih odsekih, kjer nastajajo jutranje in popoldanske konice – bodo sankcionirani s kaznijo v višini 300 evrov. Bo pa uvedba novega ukrepa pomenila še dodatno nalogo za nedavno predstavljeno avtocestno policijo, ki naj bi zaživela že v prvi polovici letošnjega leta.
Prav vprašanje nadzora pa je tudi tisto, ki najbolj skrbi člane zavoda Ustvarimo reševalni pas kjer izpostavljajo, da se številni vozniki tovornih vozil že sedaj ne upoštevajo prepovedi prehitevanj na odsekih, kjer ta že velja. Tudi sam zato podpira ustanovitev avtocestne policije. »Zavedati pa se moramo, da je varna cesta odgovornost prav vsakega izmed voznikov in voznic.«
Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?