Pred poletjem tudi na slovenske ceste prihaja Citroen C5 X, ki združuje elemente limuzine, kombija in športnega terenca
Francoski Citroen ima v svoji bogati dediščini tudi velike limuzine, ki so jih vozili visoki državniki, vključno z generalom DeGaullom, ki se je zapisal v zgodovino z nepozabnim modelom DS. V zadnjih letih tej avtomobilski znamki v višjem srednjem razredu, kjer so na vrhu prodajnih lestvic nemška avtomobilska imena, ni šlo najbolje in po razmeroma uspešnem C5 prve generacije, z zadnjo generacijo tega modela niso našli poti za preboj na vrh. Zato je sledila tiha upokojitev, toda zdaj imajo za nov napad na nemško kraljestvo oziroma na razredne zmagovalce, pripravljeno drugačno orožje.
Prihaja namreč novi C5 X, avtomobil, ki oblikovno združuje elemente limuzine z uporabnostjo kombija z videzom športnega terenca. Očitno so Citroenovi stilisti prepričani v uspeh 4,78 metra dolgega avtomobila, z dolgim motornim pokrovom, izrazitimi žarometi in zadnjimi svetili, ki jih sestavljajo svetilne diode in ne nazadnje z zadnjim delom, ki je viseti precej kupejevsko.
Ob prepoznavni zunanjosti se C5 X ponaša tudi z razkošnim potniškim prostorom, kjer so nameščeni udobni sedeži, in z velikim prtljažnikom, ki ima nizek nakladalni prag. V osnovi sprejme 545 litrov prtljage, z zlaganjem zadnje klopi pa se lahko prostor poveča na 1645 litrov.
Preberite še: Prenovljeni C5 prinaša tisto, po čemer so bili pri Citroënu vselej najbolj znani
Voznikovo delovno mesto je v celoti digitalizirano, komunikacijski sistem z velikim, 12-palčnim osrednji zaslonom razume glasovne ukaze, v pomoč pri vožnji so številni asistenčni sistemi, med drugim tudi za polsamodejno prehitevanje. Novi Citroenov zastavonoša je skladno s tranzicijsko politiko mobilnosti brez dizelskega motorja, pogonske naloge so prepuščene dvema bencinskim strojema in hibridnemu sklopu.
Osnovo motorne ponudbe predstavlja 1,2-litrski trivaljnik s 96 kilovati (130 KM), ki je tako kot močnejši 1,6-litrski štirivaljnik s 132 kilovati (180 KM), povezan z 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom. Enako velja za hibridno izvedbo, kjer skupaj delujeta 1,6-litrski bencinski motor in elektromotor z 80 kilovati in razvijeta 165 kilovatov (225 KM) sistemske moči. Pri podvozju velja omeniti posodobljeno aktivno vzmetenje s hidravličnim omejevalnikom hoda blažilnikov, ki se odraža v manjšem nagibanju v ovinkih in udobnejšem požiranju cestnih grbin.
Novi C5 X k nam prihaja konec maja oziroma v juniju; za najcenejšega bo treba zbrati dobrih 31, za najdražjo hibridno pa 47 tisočakov.