Po petih letih pri Cupri o svoji filozofiji najraje govorijo kot o uporništvu - z razlogom. Zdaj je tako razmišljanje rodilo še drug e-model: Tavascan. Čisto zares dovolj nekonvencionalen, ampak nič preveč uporniški.
Navkljub svojim dinamičnim, tudi čisto resno športnim koreninam, pri Cupri v svoj portfelj modelov še vedno najraje dodajo - križance ali SUV modele. Tako pač je - trg narekuje svoje in tu pri Cupri niso prav nič uporniški. Raje pragmatični. Ampak zato uspešni pri združevanju ideje vozne dinamike in SUV oblike, ki je pač priljubljena in tržno še kako zanimiva. V petih letih, kar je Cupra samostojna znamka, je postala evropski avtomobilski hit, dobavili so kar 300.000 vozil in postali najhitrje rastoča znamka na stari celini. Ne glede na omejeno število modelov in le en povsem električno gnan model (Born). To, da se še vedno zavedajo svojih korenin, so potrdili ob koncu predstavitve, ko je Wayne Griffiths, šef znamke, predstavil zaenkrat še digitalni koncept športnega kupeja s pomenljivim imeom Dark Rebel. No, vrgel je kost ...
Tavascan je drugi e model in tretji samostojni pri Cupri
Sicer pa so zgodovinsko pomembno mestno letališče Tempelhof v Berlinu (saj poznate zgodbo o zračnem mostu za oskrbo mesta po drugi vojni) so si izbrali za rojstni kraj Tavascana zaradi čisto posebnega okolja. Prvo letošnjo evropsko dirko formule E so namreč želeli združiti s filozofijo vozne dinamike novega modela, za katerega je vedno glasen šef znamke Wayne Griffiths rekel, da je na svetu že precej racionalnih e-modelov, ampak Tavascan to zagotovo ni.
Serijski Tavascan se kar razlikuje od vseh konceptov, ki so jih že pokazali, bo pa s svojimi skoraj agresivnimi potezami prav gotovo lovil poglede na cesti. Ko bo tako daleč. Ampak ni še - v tovarni Anhui na Kitajskem ga bodo pričeli izdelovati šele proti koncu leta in vsaj na naš trg naj bi prišel šele čez dobro leto. Če se vam je že zarosilo oko ...
Športnost že, toda v SUV obliki
Pa vendar - da je nastajal na koncernski platformi MEB je menda jasno, jasno je tudi, da gre za kupejevski SUV, ki so mu za potrebe znamke pripravili dva pogona - z zadnjim motorjem zmore 210 kW (286 KM), močnejša verzija z dvema motorjem pa 250 kW (340 KM), pri čemer je močnejša opremljena tudi s trenutno najzmogljivejšo koncernsko baterijo s 77 kWh. In v tem primeru se pri znamki pohvalijo z dosegom okoli 550 km. Morda je pri Cupri bolj zanimiv podatek o pospešku - do 100 km/h naj bi ta 4,6 metra dolg kupejevski SUV z oznako VZ (za najzmogljivejše modele) zmogel v pičlih 5,6 sekunde.
Treba bo počakati vsaj še leto dni
Tudi polnilni časi in zmogljivosti so kar obetavni, čeravno ne superiorni - tovarna navaja, da zmore polnilno moč do 135 kW, v sedmih minutah pa bi lahko baterija v idealnih razmerah sprejela za 100 km dosega. Sicer pa pri znamki radi poudarijo še voznodinamične lastnosti, za kar so avto skoraj idealno uravnotežili, baterijo porinili v dno (kar je itak standard), dodali še posamične obese in prilagodljivo blaženje DCC, namesiti pa je moč platišča do velikosti 21 palcev.
Preberite še: V garaži počivata Bentley in Lamborghini, a eden najbogatejših Slovencev se po Dubaju vozi kar z »Uberjem«
Priporočamo tudi: Nimajo barve zato izdelujejo samo bele avtomobile, a še vseeno niso dokončani
Morda vas bo zanimal tudi ta pogovor, ki ga vodi Borut Pahor.