Omenja se tudi nadzor izpustov trdih delcev, ki jih povzročajo zavorne obloge in podobno.
Evropska komisija naj bi predvidoma jutri, več mesecev po prvotno napovedanem datumu, končno sprejela normative za izpuste novih vozil prihodnje generacije. Govora je o standardu Euro7, za katerega številni predvidevajo, da bo še zadnji pred dokončno ukinitvijo avtomobilov s termičnimi motorji. Prvotni datum sprejetja nove zakonodaje je bil 5. april (in nato 20. julij), čeprav še ni bila sprejeta, pa se že porajajo številne polemike.
Novi standard, ki naj bi v veljavo po prvotnem načrtu stopil leta 2025 (sedaj pa se vse bolj verjetna zdi letnica 2026), bo nadomestil standard Euro 6 in vse njegove izpeljanke. Kot poudarjajo evropski komisarji, je velik razlog za zamudo pri sprejetju programa Fit for 55, ki predvideva ukinitev vseh neelektrično gnanih pogonskih sklopov do leta 2035. Ta namreč v začetku priprav na novi standard še ni bil pripravljen, zaradi česar morajo pravila sedaj pripraviti na novo.
Preberite še: Konec onesnaževanja! Bavarska prestolnica omejuje avtomobilski promet, razkrivamo omejitve, ki prihajajo že februarja
Čeprav tudi jutrišnje sprejetje novega pravilnika, ki naj bi po nekaterih podatkih predvideval omejitev izpustov CO2 na 50 gramov na prevožen kilometer, še ni potrjeno, pa se že pojavljajo kritike, predvsem pri proizvajalcih. Ti menijo, da bo sprejetje novih pravil vodilo k dražjemu in časovno zamudnemu testiranju novih vozil, kar poudarjajo tudi pri evropskem združenju avtomobilskih proizvajalcev ACEA. Nekateri menijo, da bi bilo povsem vseeno, če bi do leta 2035 zadržali leta 2014 sprejeti (in od tedaj večkrat nadgrajeni) standard Euro 6.
Standard Euro 7 bi bil ob tem pri večini avtomobilskih proizvajalcev glede na napovedi o opuščanju termičnih motorjev relevanten le eno generacijo vozil, preden bi nato sledila popolna transformacija k električno gnanim avtomobilom. Slednjo naj bi namreč večina proizvajalcev po uradnih lastnih napovedih izpeljala že do leta 2030, s čimer na neki način tudi sami obračajo hrbet alternativnim virom goriva (vodik, sintetična goriva), o katerih je v zadnjih letih vse več govora.
Oblasti pa na drugi strani mirijo, da ima Euro 7 še vedno velik smisel, saj ne zajema zgolj pravil, vezanih na izpuste osebnih vozil, pač pa tudi na tovorni promet, avtobuse in druge dejavnike, neposredno vezane na promet in onesnaževanje, kot je recimo prah zavornih oblog. Novi pravilnik bo tako skoraj zagotovo sprejet, vprašanje je le, kaj bo prinesel.
Preberite tudi: Nič več Volkswagen; Evropa ima novo avtomobilsko znamko z najvišjo tržno vrednostjo
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj