Po premijskih e-tronu in e-tronu GT Audi predstavlja tudi prvi, cenovno dostopnejši avtomobil in to v trenutno enem najbolj priljubljenih segmentov.
Električnih avtomobilov se pogosto držijo številni predsodki: da so dragi, da so okolju neprijazni, da imajo majhen doseg... tudi to, da utegnejo biti dolgočasni na pogled. Vse to pa se bolj ali manj hitro spreminja, pri nekaterih proizvajalcih hitreje, spet pri drugih počasneje. Pri Audiju bi tako lahko izpostavili, da so s prvim in drugim modelom, e-tronom in e-tronom GT ciljali predvsem na kupce z debelejšimi denarnicami. Pri njunem najmlajšem in najmanjšem bratu pa tega še zdaleč ni (več) mogoče trditi.
Q4 e-tron je križanec, ki so ga pri Audiju zasnovali kot električni avtomobil za precej širši krog kupcev – ki pa naj voznikov in potnikov ne bi prikrajšal za udobje in prostornost – ne v klasični, kot tudi ne v Sportback izvedbi, ki naj bi ob atraktivni obliki vsaj v prtljažnem prostoru ponujala celo nekoliko več osnovne prostornine. Prav oblika pa je eno izmed področij, ki so mu pri Audiju namenili veliko pozornosti.
Aerodinamika je ključna
»Prvi prototip vozila je bil predstavljen že leta 2019 na avtomobilskem salonu v Ženevi. Tedaj smo si mislili 'to je odličen dizajn, to je oblika vozila, ki jo želimo uresničiti v serijskem avtomobilu'. Prav tu pa je nastopila ovira – kako oblikovalske poteze razstavnega vozila prenesti v realnost? Kar nekaj časa smo zato namenili razvoju v vetrovniku,« so na vprašanje Avto magazina o tem, kako dolgo je trajalo oblikovanje končne podobe vozila odgovorili pri Audiju med predstavitvijo novih električnih bratov.
Rezultat tega je eden najmanjših količnikov upora v tem segmentu, katerega vrednost je 0,28 (pri Sportbacku pa celo 0,26). Ob tem so recimo tekom razvoja zgolj z aktivnimi režami za zajem zraka v sprednjem odbijaču, dodatnimi zarezami za usmerjanje zraka v ogledalih in krilci, ki usmerjajo zrak stran od koles električni doseg vozila povečali za do 22 kilometrov. Tovrstnih elementov pa je sicer na karoseriji še več.
Element, ki so mu pri Audiju na zunanjosti namenili še posebej veliko pozornost pa so luči. Te bo namreč mogoče personalizirati, kar pomeni, da bodo na sprednjem delu (serijski LED matrični) žarometi svetili s štirimi različnimi svetlobnimi podpisi, ki jih bo voznik lahko prilagajal preko infozabavnega sistema MIB3. Gre za novost, ki smo jo pri Audiju pričakovali že dlje časa, zagotovo pa bo svoj prostor našla tudi v drugi modelih.
Druga, še pomembnejša novost pa je projicirni zaslon z navidezno realnostjo. Slednji bo razdeljen na dva dela, pri čemer bodo na tako imenovanem področju 'Status Area' na navidezni oddaljenosti tri metre pred vozilom prikazane informacije o hitrosti vožnje, omejitvah in drugi podatki. Nad njim se bo nahajalo tako imenovano AR območje, kjer se bo vozniku prikazovala smer vožnje v primeru vključene navigacijske naprave, pa tudi pot vozila pred njim, kot jo predvideva sistem.
Zgolj za delovanje tega sistema so programerji spisali kar 600.000 programskih vrstic! Slika na zaslonu se bo sicer osveževala s 'hitrostjo' 60 slik na sekundo, voznik pa bo imel občutek, da gleda na zaslon premera 72 palcev, ki se nahaja 10 metrov pred vozilom. Da bi sistem deloval čim bolje in čim bolj natančno predvajal sliko na zaslonu, bo povezan s kamero v kabini, ki bo spremljala voznikovo obnašanje in temu prilagajala tudi delovanje sistema. Sicer pa se bo sistem lahko prilagajal zunanjim razmeram in tako recimo ob močnem dežju ali snegu osvetlil projicirano sliko.
Poleg projiciranega zaslona, bosta na drugi strani v kabini prisotna še dva prava LCD zaslona, pri čemer bo tisti, namenjen infozabavnemu sistemu s premerom 11,6 palcev (v osnovni izvedbi bo za en palec manjši) največji tovrstni zaslon, vgrajen v katerokoli vozilo znamke Audi. Instrumentni plošči so namenili zaslon s premerom 10,25 palcev Ob tem velja izpostaviti da je infozabavni sistem povezan z audio sistemom znamke Sonos, ki prav s predstavitvijo modela Q4 postaja novi partner nemške znamke na tem področju.
Za kabino smo sicer nekoliko višje omenili, da prinaša nadpovprečno veliko prostora. Ob relativno kompaktni dolžini 4,59 metra namreč medosna razdalja znaša kar 2,76 metra, v največji meri pa bodo to občutili potniki na zadnji klopi. V prtljažniku bo medtem prostora za 520 litrov prtljage v izvedbi Q4, oziroma kar 535 litrov v izvedbi Sportback. Hkrati bo v kabini na voljo še dodatnih 25 litrov odlagalnih mest, med njimi 4,4 litre velik predal med obema sprednjima sedežema.
Za izdelavo notranjosti so sicer pri Audiju izbrali različne materiale – tudi okolju prijazne in izdelane iz reciklirane plastike. Tako bo recimo sedeže mogoče obleči v usnje, ali pa iz posebne tkanine, ki na otip spominja na mikrofibro, vendar pa je pretežno izdelana iz zavrženih plastenk za pijačo. Zgolj za izdelavo prevlek enega sedeža tako porabijo kar 26 plastenk z volumnom 1,5 litra. Podoben material so sicer pri Audiju namenili tudi drugim predelom kabine kot je armaturna plošča.
Do (slabih) 530 kilometrov avtonomije
Poleg dveh karoserijskih opcij so pri Audiju pripravili tri pogonske opcije, ki bodo na voljo v obeh karoserijskih ponudbah. Dno ponudbe bo tako predstavljala izvedenka 35 e-tron, opremljena z enim elektromotorjem moči 125 kilovatov, ki bo imela po zaslugi 52 kilovatnih ur 'velike' baterije (govora je o uporabni in ne bruto kapaciteti) doseg med 341 in 348 kilometrov. Vrh ponudbe bo na drugi strani predstavljala izvedba 50 e-tron Quattro, ki bo po zaslugi dveh elektromotorjev ponujala 220 kilovatov moči, hkrati pa bo opremljena tudi z največjim baterijskim sklopom z neto kapaciteto 77 kilovatnih ur.
Vseeno pa bo za tiste, ki jim je v prvi vrsti pomemben zadosten doseg vozila najboljša srednja opcija 40 e-tron, ki združuje en, 150 kilovatov močan elektromotor z že omenjenim baterijskim sklopom kapacitete 77 kilovatnih ur. Avtonomija bo namreč v tem primeru znašala do 520, v izvedbi Sportback pa po zaslugi nižjega količnika zračnega upora do 528 kilometrov, a podatek uradno še ni bil potrjen.
Pri Audiju napovedujejo, da bodo prvi primerki Q4 na voljo junija letos, znane pa so tudi že cene. V Nemčiji bo tak za osnovno opremljenega Q4 potrebno odšteti vsaj 41.900 evrov, za enako opremljeno izvedbo Sportback pa dva tisočaka več. V Sloveniji bodo cene nekoliko višje, saj bo za osnovno opremljenega Q4 potrebno odšteti vsaj 45.340 evrov – brez upoštevane subvencije za električne avtomobile – kar pa generalni uvoznik opravičuje z nekoliko bogatejšim paketom opreme.
Preberite še:
- Ženeva 2019: Audi z električnimi in elektrificiranimi novostmi
- Q4 e-tron bo električna različica Audija Q3
Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del