Premiera: GMC Hummer - veliki križanec se predstavlja, drugi del

7. 4. 2021 | Jure Šujica
Deli

Znane pa so že tudi cene za vse štiri izvedbe. Mimogrede, navora bo še več, kot so sprva napovedovali.

Američanom, še posebno pa koncernu GM marsikdo očita, da slabo gospodarijo s svojo lastnino in znamkami. A ko pride do legendarnih imen in vozil, se dela lotijo skrajno resno in tako je tudi pri Hummerju. Že dobro leto dni je namreč uradno potrjeno, da se legendarno terensko vozilo vrača na ceste (in brezpotja), ki pa jih bo poslej osvajal s pomočjo elektrike. Američani so hkrati oktobra lansko leto razkrili tehnične podatke o novincu – ki pa bodo očitno nekoliko drugačni.

Pred dnevi so namreč Američani predstavili nove fotografije terenca – tudi v izvedbi s trdo streho – ki bo temeljil na povsem novi platformi Ultium. Zanj trdijo, da bo postal najzmogljivejši terenski avtomobil vseh časov. Za to bo nenazadnje skrbel tudi paket Extreme Off-road, ki bo postregel z 18 palčnimi platišči in zmogljivimi terenskimi pnevmatikami premera kar 35 palcev, zaščito podvozja, elektronsko zaporo sprednjega in 'virtualno' zaporo zadnjega diferenciala, kamere na podvozju in še kaj. Serijsko bo sicer avtomobil opremljen z 22-palčnimi platišči.

Sicer pa so pri GMC-ju sedaj končno postregli tudi z dimenzijami vozila – no vsaj z medosno razdaljo. Že po fotografijah je bilo jasno, da bo novi Hummer, tako kot njegov predhodnik, eden največjih terencev na trgu. No, njegova medosna razdalja bo znašala kar 126,7 palcev oziroma 3,24 metra, kljub temu pa bo njegov obračalni krog v izvedbah 2X,  3X in Edition 1 po zaslugi štirikolesnega krmiljenja njegov obračalni krog znašal le 10,8 metra.

Omenili smo, da so se tehnični podatki pri novem Hummerju nekoliko spremenili, sedaj pa je jasno, česa bodo kupci zagotovo deležni. Novinec bo namreč na voljo v petih različicah, pri čemer bosta izvedbi EV2 in EV2X na voljo 'zgolj' z dvema motorjema in 460 kilovati moči, medtem ko bosta izvedbi 3X in Edition 1 opremljeni s tremi elektromotorji. Ti pa ne bodo ponujali 1.000 'konjev' oziroma 735 kilovatov moči, kot je bilo obljubljeno na začetku, pač pa 'le' 610 kilovatov – kar pa bo še vedno dovolj za pospešek do 100 kilometrov na uro v približno 3,5 sekundah. Bo pa zato toliko več navora: kar 15.600 njutonmetrov!

Hummer EV bo na voljo z dvema tipoma baterij, manjšim s 16 moduli in dosegom vsaj 340 kilometrov in pa večjim z 20 moduli, ki bo v izvedbah 2X, 3X in Edition 1 ponujal vsaj 408 kilometrov dosega. Polnjenje bo medtem pri zmogljivejših izvedbah potekalo s pomočjo 800-voltne tehnologije in z močjo 300 kilovatov. Večji modul bo sicer mogoče nameniti tudi izvedbi EV2.

Po 'zaslugi' epidemije pa bo GMC novinca ponudil nekoliko kasneje, kot so sprva obljubljali. Prvi primerki bodo tako na cesto zapeljali šele v začetku leta 2023 (Edition 1), nato bo spomladi istega leta sledil par vozil EV2X ion EV3X, šele v začetku leta 2024 pa bo sledil tudi EV2. Zanj bo sicer potrebno odšteti 79.995 dolarjev (67.346 evrov), cenik pa se bo 'končal' pri Izvedbi Edition 1 s ceno 105.595 dolarjev (88.899 evrov), pri čemer bo za paket Extreme Off-road potrebno odšteti še dodatnih 5.000 evrov.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja