Premiera - električni Hummer je tu, vojaška tehnologija prihaja tudi na ceste

Prvi električni Hummer se ponaša z zmogljivostmi superšportnih avtomobilov, ki jih bodo znali ceniti tako pravi avanturisti, kakor tudi vojska, kjer naj bi nadomestil legendarnega predhodnika.

Premiera - električni Hummer je tu, vojaška tehnologija prihaja tudi na ceste (foto: General Motors) General Motors
21. 10. 2020

S porastom športnih terencev in križancev je v zadnjih letih močno upadla prodaja in ponudba tudi v vseh preostalih avtomobilskih segmentih. Tudi med pravimi terenci. A legtendarna imena se počasi vračajo. Po Mercedesu razreda G in novemu Defenderju se sedaj namreč po nekajletni odsotnosti na trg vrača tudi eno najbolj znanih ameriških ime med terenskimi vozili, Hummer. In če smo janurja lahko zrli le v njegovo oglato masko, je GMC sedaj predstavil celoten avtomobil – po pričakovanjih oglat.

HUMMER EV Edition 1 je polno ime novinca, ki povsem ustreza ameriškim normam. Je namreč malodane predimenzioniran in to na vseh področjih. O sami velikosti vozila sicer Američani niso spregovorili, so pa zato razkrili, kaj bo novinca poganjalo. Trije elektromotorji, združeni v dva pogonska sklopa bodo namreč proizvedli kar 735 kilovatov moči (kar je merjeno v 'konjih' natanko 1.000) in pa orjaških 11.590 njutonmetrov navora.

Po zmogljivostih naj mu torej ne bi bilo para, kar poudarja tudi Al Oppenheiser, glavni razvojni inženir Hummerja EV. K temu bodo brez dvoma pripomogle tudi številne nove tehnologije, ki jih uvaja. Med njimi so štirikolesno krmiljenje, pri čemer se bodo pri nizkih hitrostih zadnja kolesa obrnila v isto smer kot sprednja ter avtomobilu tako omogočala premike po diagonali! Nadaljnje je tu še elektronsko nastavljivo vzmetenje, pri čemer bo razlika med najnižjo in najvišjo točko kar 15 centimetrov. Med vožnjo po terenu se bo voznik lahko zanašal na pnevmatike z zunanjim premerom 35 palcev, za izogibanje oviram pa bo lahko uporabljal kamere, nameščene pod samim vozilom – vseh kamer bo 18!

Baterijski sklop, skrit v dnu vozila hkrati služi tudi kot strukturni element, zaradi česar so Hummerju lahko namenili odstranljivo streho.

Kot menjeno bo novi Hummer namenjen tako splošni javnosti, kot tudi vojski, to pa pomeni, da bo moral nuditi vso najnovejšo tehnologijo tudi na drugih področjih, med katerimi je najpomembnejši pogonski sklop oziroma polnjenje. Tukaj se namreč Hummer EV postavlja ob bok le Porsche Taycanu, saj tako kot nemška limuzina omogoča uporabo 800-voltne tehnologije polnjenja baterijskega sklopa z močjo do 350 kilovatov. Povedano drugače: avtomobil bo v idealnih pogojih za naslednjih 160 kilometrov mogoče napolniti v 10 minutah.

Čeprav gre za povsem nov avtomobil (ki bo mimogrede ponujal do 560 kilometrov avtonomije), pa Hummer EV vseeno ostaja Hummer, vsaj na prvi pogled. Še vedno ga namreč zaznamujejo ravne površine z ostrimi robovi, kabina z odstranljivo streho in pa velik keson na zadku. Enaka tematika se nahaja tudi v notranjosti vozila, kjer prevladuje trpežna plastika, v izvedbi Edition 1 združena s prestižnimi materiali. Na armaturni plošči bo medtem dominiral en infozabavni zaslon, ki bo po zaslugi širokega sredinskega grebena po diagonali meril 13,4 palce.

Novega Hummerja bo ameriško podjetje General Motors kupcem prvič ponudilo čez dobro leto dni in sicer v začetku leta 2022. Proizvodnja bo zato stekla šele čez dobro leto dni, konec leta 2021 in sicer v 40 let stari tovarni ZERO Detroit-Hamtramck, ki so jo ob nedavni prenovi povsem prilagodili za izdelavo električnih avtomobilov.