Premiera: Jeep Compass - Še vedno pravi Jeep

6. 4. 2021 | Jure Šujica
Deli

Ob poplavi dodatkov za udobje in varnost posebna pozornost nameščena tudi terenski vožnji.

Športni terenci s svojim videzom dajejo vtis, da so sposobni premagovanja zahtevnih terenov, a so le redki med njimi podvrženi tovrstnim naporom. Še nekoliko višji pa so na drugi strani standardi za vozila znamke Jeep. Ameriška znamka velja za pionirja na področju terenskih avtomobilov, vsi njihovi modeli pa naj bi bili še danes bili sposobni premagovanja voznih podlag, ki jih običajni avtomobili ne bi bili kos. In novi Compass pri tem ni nobena izjema.

Pri Jeepu so namreč predstavili novo generacijo srednje velikega križanca, ki se b v Evropi boril proti Volkswagen Tiguanu, Peugeotu 5008 in tako dalje. Čeprav je oblikovno še vedno zelo podoben 'predhodniku' (predstavljenemu leta 2018), enaka pa je tudi platforma in večji del karoserije pa pri Jeepu (oziroma navezi FCA) pravijo, da gre za povsem nov avtomobil. Hkrati gre tudi za čisto prvi evropski avtomobil znamke, predstavljen po združitvi koncernov FCA in PSA pod eno streho in pod enotnim imenom – Stellantis.

Zgornji podatek je brez dvoma eden bolj pomembnih, saj je bil avtomobil že v osnovi razvit nekoliko bolj po okusu evropskih kupcev. To je še posebno opazno pri notranjosti vozila, ki je veliko bolj pregledna in sofisticirana, kar dokazuje tudi večji zaslon infozabavnega sistema, ki bo na voljo z diagonalno med 8,4 in 10,1 palcem, kar je enako kot v modelu Renegade, s katerim si deli tudi infozabavni sistem UConnect 5.  Zaslon instrumentne plošče bo medtem še nekoliko večji, na njegovih 10,25 palcev širine pa bo mogoče izbirati med 12 različnimi prikazi podatkov.

Posebno pozornost so inženirji namenili uporabnosti kabine. Tako bo pod sredinskim naslonom za roke na voljo kar 7,2 litra velik predal, še dodatne 2,4 litre velik odprt predal pa bo na voljo pred njim. Čeprav pri Jeepu o merah novinca niso izgubljali besed, pa je pričakovati, da so te bolj ali manj enake kot pri predhodniku, kar pomeni, da bo ponujal 438 litrov prtljažnika.

Compass pa si z Renegadeom ne bo delil le infotainmenta, temveč tudi pogon. Med klasičnimi motorji bosta tako na voljo dva 1,3-litrska bencinska motorja z močjo 130 in 150 'konjev' (96 in 110 kilovatov) ter 1,6-litrski dizelski motor z močjo 130 'konjev' (96 kilovatov). Motorje bo ob tem z dvema ali vsemi štirimi kolesi mogoče povezati preko šeststopenjskega ročnega menjalnika oziroma klasične avtomatike, ali pa preko šeststopenjskega samodejnega menjalnika z dvema sklopkama. A največja novost je zagotovo hibridna ponudba, osnovana na obeh bencinskih motorjih in bo ponujala 190 oziroma 240 'konjev' (140-177 kilovatov) sistemske moči. Takšen Compass bo tako kot Renegade dobil oznako 4xe in serijsko ponujal štirikolesni pogon.

'Skrite' novosti pa se tu ne končajo. Velik napredek je Compass namreč doživel tudi na področju asistenčnih sistemov, saj sedaj dosega standarde avtonomne vožnje druge generacije. Ob 360-stopinjski kameri bo tako recimo na voljo tudi sistem Highway Assist, ko združuje radarski tempomat s sistemom za ohranjanje vozila na voznem pasu.

Prenovljeni Compass bo sicer na voljo v petih paketih opreme in sicer Sport, Longitude, Limited, S in Trailhawk, pri čemer bo slednja prepoznavna že na prvi pogled. Namenjena bo namreč vožnji po zahtevnejših terenih, zaradi česar bo nanjo nameščen tudi nekoliko spremenjen in višji sprednji odbijač, kar bo omogočalo lažje prehode preko zahtevnih terenov.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja