Premiera: Land Rover s prenovo obdržal prepoznaven zadek

Hkrati se odmika od koncepta zmanjševanja števila motornih valjev, saj v ponudbi ostaja le še en štirivaljnik.

Premiera: Land Rover s prenovo obdržal prepoznaven zadek (foto: Jaguar-Land Rover) Jaguar-Land Rover
10. 11. 2020

Aktualna generacija Land Rover Discoveryja je bila ob prihodu na trg ena izmed najbolj kontroverznih doslej in to zgolj zaradi ene podrobnosti – po zaslugi na levo stran postavljene registrske oznake in s tem precej asimetričnega videza. Na trgu so se tako pojavili različni ponudniki, ki za (relativno visok znesek) ponujali predelavo prtljažnih vrat, pri kateri je registrska oznaka svoje mesto dobila na sredini prtljažnih vrat. A tri leta po predstavitvi zadnje generacije Discoveryja pri Land Roverju očitno ostajajo zadovoljni z omenjeno rešitvijo.

Britanci namreč v teh dneh predstavljajo novo generacijo svojega sedemsedežnega terenskega vozila in med le redkimi karoserijskimi spremembami, ki so mu jih namenili na zadku ni večjih oblikovnih sprememb. Pravzaprav so vse karoserijske spremembe, ki jih je doživel ob pomladitvi precej diskretne, saj zajemajo le nekoliko spremenjena sprednji ter zadnji odbijač in pa nove sprednje ter zadnje LED luči.

Največji delež novosti je tako skoncentriran na področje pogonskega sklopa ter naprednih tehnologij oziroma armaturne plošče. Vseeno pa si nekaj več pozornosti zaslužijo pogonski sklopi. Ponudba le teh bo namreč precej zanimiva, saj zajema dva bencinska motorja, štirivaljnik P300 in šestvaljnik z oznako P360 ter dva dizelska šestvaljnika z oznakama D250 in D300.

Vsi trije šestvaljniki so plod lastnega razvoja Land Roverjevih inženirjev in delujejo kot blagi hibridi, osnovani na 48-volltni tehnologiji. Po zaslugi tega sistema dizelska motorja že zadostujeta zahtevam normativov RDE2. Sicer pa bo moč motorjev, kot namigujejo že njihova imena, znašala med 250 in 360 'konji' oziroma 183 in 265 kilovati.

Prenove je bil deležen tudi inteligentni štirikolesni pogon, ki samodejno prenaša navor med sprednjo in zadnjo osjo s pomočjo številnih senzorjev. Hkrati sistem že v osnovni različici dopolnjuje zračno vzmetenje, ki do 500-krat na sekundo preverja položaj vozila in se tako lahko v trenutku prilagodi na morebitne (nepričakovane) neravnine.

V notranjosti bo največjo novost predstavljal povsem spremenjen infozabavni sistem. Nov zaslon bo namreč z diagonalo 11,4 palcev 48 odstotkov večji kot doslej, opremljen pa bo z operacijskim sistemom Pivi Pro in kar dvema LTE modemoma, kar pomeni, da bosta lahko sočasno opravljala več funkcij kot je na primer predvajanje pretočnih vsebin in pa samodejno posodabljanje avtomobila na daljavo. Na ta način in brez obiska servisa bo mogoče nadgrajevati kar 44 sklopov v vozilu. Nova bo sicer tudi instrumentna plošča premera 12,3 palcev.

Z vidika prostora v kabini sprememb po pričakovanjih ne bo. Kljub temu pa bo Discovery s prenovo postal bolj prijazen, tudi do družin. Še vedno bo namreč ponujal do sedem sedežev in med 258 ter 2.024 litrov prostora v prtljažniku, za boljše počutje pa bo skrbel Cabin Air Ionisation, sistem, ki bo analiziral zrak, ki vstopa v kabino in iz njega izloči delce PM2.5, česar bodo še posebej veseli alergiki, seveda pa tudi ostali potniki, ki bodo izpostavljeni precej manjši količini strupov kot sicer.

Pri Land Roverju so novega Discoveryja že začeli ponujati domačim kupcem, kar pomeni, da je že znana tudi cena. Zanj bo na Otoku tako potrebno odšteti vsaj 53.655 funtov, oziroma le nekaj več kot 60 evrskih tisočakov. Posledično bi lahko novinec že kmalu zapeljal tudi na naše ceste, pri čemer pa cenik na slovenskem trgu še ni določen.