Premiera: Mondeov naslednik najprej na voljo Kitajcem?

19. 4. 2021 | Jure Šujica
Deli

Zasnovan je bil na Kitajskem, kjer bo tudi najprej naprodaj. Širitev v EVropo in ZDA še ni bila potrjena, je pa pričakovana.

Ford Mondeo se, kot smo izvedeli pred nekaj tedni z marcem prihodnje leto poslavlja iz modelne palete, kar pa ne pomeni, da se Modri oval poslavlja iz avtomobilskega segmenta D. Tja naj bi se sodeč po govoricah namreč vrnil – po zgledu konkurence – s športno oblikovanim križancem, ki naj bi temeljil na pred desetletjem predstavljenem konceptu Evos. In očitno so bile govorice točne, saj so pri Fordu včeraj predstavili tudi serijsko različico omenjenega avtomobila.

Evos je namreč postal Fordova glavna zvezda avtomobilskega salona v Šanghaju, čeprav je izgubil večino drznih linij in oblikovalskih elementov prvotnega koncepta, pa je hkrati zadržal drzno kupejevsko linijo le-tega. Hkrati ob tem prinaša kar nekaj novih oblikovalskih elementov, kot je recimo osmerokotna motorna maska in pa ostre linije karoserije, s katerimi se nekoliko odmika od oblikovalskega jezika, ki ga je leta 2006 predstavil prav Mondeo.

Še bolj kot zunanjost pa preseneča notranjost novinca. Ta namreč prinaša enega največjih zaslonov infozabavnega sistema z diagonalo kar 1,1 metra, pri čemer pa bo 12,3 palcev zaslona namenjenih zaslonu instrumentne plošče. Posledično je kabina vozila na armaturni plošči 'izgubila' vsa bližnjična stikala, saj bo večino sistemov mogoče upravljati preko omenjenega zaslona, občutljivega na dotik. V ozadju se bo medtem skriva operacijski sistem Sync+ 2.0 z Baidujevo tehnologijo umetne inteligence in pa možnostjo posodabljanja vozila na daljavo oziroma 'preko oblaka'.

Tehnoloških novosti pa s tem še ni konec. Virtualni osebni asistent, zasnovan na željo kitajskih kupcev naj bi tako pomagal krajšati dolge poti, hkrati pa pomagal pri nastavitvah sedežev, ambientalne osvetlitve in pa audio sistema. Dostop do podatkov o vozilu, navigacijskem sistemu in drugih elementov naj bi bil ob tem na voljo tudi sopotniku, ki naj bi tako vozniku pomagal priti do končne destinacije, voznik pa se bo medtem lahko posvetil le vožnji.

Kdaj bo Fordov novinec zapeljal na ceste sicer še ni znano, verjetno pa bo do tedaj minilo še kar nekaj časa. Nenazadnje pri Fordu še niso razkrili nobenih podatkov o pogonskih opcijah vozila. Znano je tako le to, da bo najprej na voljo kitajskemu trgu (kjer je bil nenazadnje tudi razvit), nato pa naj bi se – zaenkrat še vedno neuradno – začela prodaja tudi v ZDA in Evropi.