Poleg klasične izvedbe EV6 so pri Kii razvili in predstavili tudi izvedbo GT.
Pred nekaj dnevi je korejska avtomobilska znamka Kia pravzaprav še pred premiero predstavila svoj prvi izključno električni avtomobil, EV6. In čeprav se je tedaj ob dejstvu, da so razkrili celotno zunanjost vozila zdelo, da nimajo več veliko za pokazati, so pri Kii v rokavu obdržali še kar nekaj adutov in podatkov o novincu. Ta bo kot kaže poskusil prepričati kar najširši krog kupcev, tudi tistih, ki bodo iskali nekoliko bolj športen avtomobil z zadostno zalogo moči.
EV6 bo namreč na voljo z različnimi kombinacijami baterijskih sklopov in elektromotorjev. Osnovno različico bo tako predstavljala izvedba s 125-kilovatnim motorjem, ki bo poganjal zadnji kolesni par in pa baterijskim sklopom s kapaciteto 58 kilovatnih ur energije. Poleg tega bo na voljo tudi različica s štirikolesnim pogonom in pa večjo baterijo s kapaciteto baterijskega sklopa 77,4 kilovatne ure. Ta bo izvedbi s 168-kilovatnim elektromotorjem omogočala do 510 kilometrov avtonomije.
Večji baterijski sklop bo sicer na voljo tudi v že omenjeni najmočnejši različici avtomobila, EV6 GT, v tej izvedbi pa bo moral energijo dovajati dvema elektromotorjema z močjo kar 430 kilovatov. Ta bo tudi najmočnejša serijska Kia v zgodovini, po zaslugi zajetne zaloge moči in kar 740 njutonmetrov navora pa bo avtomobil do 100 kilometrov na uro sposoben pospešiti v vsega 3,5 sekundah in doseči najvišjo hitrost 260 kilometrov na uro.
Kot smo pred časom že pisali, bo avtomobil opremljen tudi s sistemom hitrega polnjenja baterijskega sklopa, ki pa ne bo temeljil na 400-, temveč na 800-voltni tehnologiji. To pomeni, da bo čas polnjenja do 80 odstotkov kapacitete v idealnih pogojih in primerni polnilni infrastrukturi (najverjetneje polnilnici s kapaciteto 350 kilovatov) znašal le 18 minut; za zagotovitev 100 kilometrov avtonomije bo na drugi strani potreben le štiri minute in pol polnjenja. Za zagotavljanje čim večje avtonomije bo sicer skrbel tudi tako imenovana i-Pedal stopalka za plin, ki bo skrbela za regeneracijo zavorne energije.
Kabina bo oblikovana precej konvencionalno, a s poudarkom na prestižu. Tako bosta recimo infozabavni sistem in instrumentno ploščo zastopala dva 12-palčna zaslona, hkrati pa bo vozniku na voljo še projecirni zaslon s funkcijo navidezne resničnosti. Zvočno kuliso v vozilu so za Kio ustvarili pri britanskem specialistu Meridian, kjer so EV6 namenili sistem 14 zvočnikov.
Za varnost bo skrbelo več bolj ali manj inovativnih sistemov. Tako bo recimo avtomobil lahko zaznal vozilo, ki se približuje od zadaj in potnike, ki nameravajo izstopiti na to tudi opozoriti z zvočnim signalom. Seveda pa so tu še sistemi za ohranjanje vozila na sredini voznega pasu ter celo sistem za samodejno menjavo voznih pasov. Sicer pa bo avtomobil lahko tudi samodejno parkiral v garažni hiši.
In kako velik bo pravzaprav EV6? Kot smo pred časom omenili bo novinec narejen na enaki platformi kot Hyundai Ioniq 5, kar pomeni, da bosta oba avtomobila tudi podobnih dimenzij. Avtomobil bo tako v dolžino meril 4.680 milimetrov (15 milimetrov več v izvedbah GT-line in GT), 1.880 milimetrov v širino (1.890 v izvedbah GT in GT line) ter 1.550 milimetrov v višino (pet milimetrov manj v izvedbi GT). Medosna razdalja bo medtem znašala 2.900 milimetrov, osnovni prtljažnik bo ponujal 520 litrov prostora, prtljažnik v sprednjem delu pa še med 20 in 52 dodatnih litrov, odvisno od tega ali bo avtomobil opremljen z dvo- ali štirikolesnim pogonom.
Nova Kia bo v proizvodnjo zapeljala v mesecu juliju, prvi primerki pa bodo na trgu na voljo jeseni. Cene za slovenski trg sicer še niso znane, v Veliki Britaniji pa bo avtomobil na voljo za slabih 41.000 funtov (48.000 evrov) v osnovni izvedbi. Izvedba GT-line bo dva tisočaka dražja, za najdražjo izvedbo GT pa bo potrebno odšteti dobrih 58.000 funtov ali slabih 68.500 evrov.
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere