Premiera: Novi Toyotin urbani križanec je prilagojen mestu. Preveri kako!

5. 11. 2021 | Jure Šujica
Deli

Aygo se je dokončno poslovil, sedaj je tu Aygo X, ki pa se po velikosti že spogleduje z Yarisom

Avtomobilski podsegment križancev je znotraj segmenta avtomobilskih malčkov zaenkrat še vedno precej majhen, a se počasi razvija. Po svoje gre namreč za segment, ki združuje dve povsem nasprotujoči si skrajnosti – majhnost in robustnost. No, vsaj robusten videz. Med tistimi, ki so med prvimi ugriznili v to, najverjetneje zelo sladko jabolko (ko bo razred resnično zaživel) je tudi Toyota, ki je naposled le povsem razgalila svojega Ayga X.

Pred časom so namreč pri Toyoti razkrili, da ne bodo več sodelovali s koncernom PSA pri skupnem razvoju vozil segmenta A in s tem zaključili zgodbo modela Aygo. No, ne ravno, dodali so mu črko X ter izdelali avtomobil, ki naj bi bil, kot pravijo pri Toyoti »oblikovan in izdelan v Evropi za potrebe evropskih kupcev, ki prisegajo na kombinacijo urbanega in suburbanega življenjskega sloga.«

Preberite še: Prihaja mestni malček, ki prinaša revolucijo (imamo prve fotografije)

Od svojega predhodnika je Aygo X precej večji, kar je razumljivo, saj je nenazadnje nastal na enaki platformi kot Yaris in Yaris Cross – GA-B. Z dolžino 3.700 milimetrov je namreč od predhodnika daljši za kar 235 milimetrov (in se tako že resno približuje Yarisu), hkrati pa je od predhodnika za 125 milimetrov širši. Vseeno na drugi strani prinaša nekoliko večje previse preko koles kot predhodnik, zaradi česar je medosna razdalja večja za vsega devet centimetrov.

A dodatni centimetri se bodo v kabini vseeno močno poznali. Prtljažnik bo namreč ponujal prirastek v višini 60 litrov (skupno 231 litrov), po zaslugi večje širine, pa bodo nekoliko širše postavljeni tudi sedeži; hkrati bo 45 milimetrov več prostora namenjenega v predelu ramen. Mimogrede, voznik bo od cestišča bolj kot doslej, saj bo karoserija od tal oddaljena zgolj za dodatnih 11 milimetrov, a bo njegov sedež zato dvignjen za kar 55 milimetrov.

Sicer pa pri Toyoti veliko stavijo na videz. To se je pokazalo že pri konceptu Prolouge in njegovi živo rdeči barvi, ki bo na voljo tudi pri serijski izvedbi. Nasploh so pri Toyoti navdih za barve iskali v začimbah. A še nekoliko bolj opazna bo verjetno platnena streha, ki jo bo Aygo ob doplačilu ponujal kot prvi avtomobil v segentu.

Z dolžino pa je pri Aygu zrasla tudi ponudba naprednih zabavnih in varnostnih tehnologij. Za zabavo in počutje bo skrbel avdio sistem, znamke JBL, na voljo pa bo tudi popolna povezljivost s pametnimi telefoni (tudi brezžična), preko devetpalčnega zaslona infozabanega sistema pa bo med drugim mogoče dostopati do aplikacije MyT, ki bo omogočala dostop do analitike vožnje in različnih opozoril, omogoča pa jim tudi lociranje in sledenje avtomobila.

Del serijske opreme bo na drugi strani varnostni sistem Toyota Safety Sense, ki bo med drugim zajemal milimetrski radar in v smeri vožnje obrnjeno kamero. Ta bo služila za zaznavanje pešcev in kolesarjev v vseh delih dneva ter posredno skrbela za zaviranje v sili, delovanje pametnega tempomata in tako naprej.

Preberite še: Toyota Aygo X Prologue - Malčki, pazite se, prihaja revolucionar

Ob izbiri novega Ayga X, ki bo po evropskih cestah prvič zapeljal spomladi prihodnje leto kupcem ne bo namenjeno izbirati med različnimi motorji. Na voljo bo namreč le eden in sicer s prostornino enega litra, brez podpore turbo puhala in pa z močjo 72 'konjev' oziroma 53 kilovatov. Bodo pa zato kupci lahko izbirali med samodejnim oziroma brezstopenjskim menjalnikom S-CVT ali pa ročnim petstopenjskim menjalnikom.