Nedavno predstavljeni novinec, ki po sedmih letih zamenjuje predhodnika, bo na voljo tudi kot povsem električen avtomobil.
Nedavno predstavljena povsem nova generacija Peugeotovega kandidata v "Golfovem" razredu bo tudi povsem električna. Leta 2023 naj bi atraktivno oblikovani novinec ponudil različico, ki bo konkurent Volkswagnovemu ID.3.
Prodaja novega modela z motorji z notranjim zgorevanjem in kot priključni hibrid bo sicer stekla že v drugi polovici letošnjega leta, električna različica pa čez dve leti.
A podrobnosti po poročanju Automotive News Europe zaenkrat še niso znane, vendar pa tehnologija koncerna Stellantis, kamor od januarja letos sodi Peugeot, ponuja dve možnosti. Povsem električni pogon sicer omogoča le platforma CMP za majhne in kompaktne modele, na kateri je nastal novi Citroen C4, medtem ko platforma EMP2, na katero je postavljen novi 308 omogoča priključno hibridno tehnologijo, ne pa tudi povsem električne.
Zato se kot bolj verjetna možnost omenja prilagojena platforma EMP2, ki se bo imenovala e-VMP, na katero bo postavljen novi 3008, ki prihaja leta 2023 in ki bo ponujala električni pogon in vgradnjo baterije. Sicer pa bo povsem električno različico ponudila tudi koncernska sestrična modela 308, nova Oplova Astra, ki prihaja v drugi polovici leta, in bo temeljita na isti platformi EMP2.
Prihod povsem električne različice 308 potrjuje elektrifikacijo segmenta C, v lanskem letu tretjega največjega v Evropi. Če je bil Nissan Leaf dolgo edini predstavnik električne mobilnosti, je svojo prodajno pot z rekordnimi številkami lani začel Volkswagen ID.3, na voljo je tudi že električni C4, prihodnje leto prihajata še Renault Megane-e in Cupra Born, govorice pa omenjajo tudi Škodin model na osnovi ID.3 in celo Fordov model na VW-jevi platformi MEB.
Prvi z novim logotipom znamke
A nazaj k 308 ... Če je prejšnja generacija 308 prinesla pravo malo revolucijo, so oblikovalci tokrat pri ustvarjanju ubrali nekoliko bolj konservativen pristop. Bočna linija avtomobila je namreč ostala precej podobna sedanji, vključujoč stebriček C, medtem, ko je sprednji del ustvarjen v skladu s preostalimi novimi modeli znamke. A pozor: 308 je hkrati prvi novi Peugeot, ki je prejel nov logotip znamke, ki se zgleduje po tistem izpred pol stoletja, oziroma je 'zgolj' njegov negativ (mimogrede, osveženega prejšnjega logotipa znamke, ki ga sedaj opuščajo je bil kot prvi deležen tudi njegov predhodnik).
Čeprav se nekoliko zgleduje po predhodniku, pa meter hitro pokaže, da je novi 308 povsem nov avtomobil. V dolžino je namreč pridobil kar 11 centimetrov, hkrati pa bo ponujal kar 55 milimetrov večjo medosno razdaljo, česar naj bi bili najbolj veseli potniki v drugi vrsti. V višino je medtem 'izgubil' 2 centimetra. Prtljažnik bo medtem ponujal 412 litrov prostora, še dodatnih 28 litrov pa bo na voljo pod dnom prtljažnika.
Več prostora seveda pomeni več udobja, zanj pa so pri Peugeotu poskrbeli tudi na drugih področjih, predvsem z boljšimi sedeži. Ti bodo namreč v najboljši izdaji lahko opremljeni z masažno funkcijo, spominsko funkcijo, možnostjo elektronske nastavitve v desetih smereh in pa oblazinjenjem v kombinaciji usnja ter alkantare, zaradi česar so s strani organizacije AGR prejeli tudi certifikat kakovosti.
Kabina kot pojem udobja
Sicer pa bo kabina opremljena tudi z boljšo zvočno izolacijo (del katere so tudi debelejša stekla), kar bo nenazadnje pripomoglo k boljši zvočni izkušnji. Peugeot namreč še naprej ohranja sodelovanje s podjetjem Focal, ki je za boljše različice vozila namenilo zmogljiv avdio sistem, sestavljen iz 10 zvočnikov, med njimi štirih aluminijastih visokotoncev (obrnjenih z membrano navzven), treh nizkokotoncev premera 165 milimetrov in pa nizkotonca, nameščenega v armaturni plošči.
Klimatska naprava vozila bo sposobna stalnega nadzora pretoka zraka, po potrebi pa bo samodejno lahko reciklirala zrak v kabini. Hkrati bo v vozilih, opremljenih s paketom GT omogočala filtriranje zdravju škodljivih plinov in prašnih delcev, na infozabavnem sistemu pa bo medtem prikazana kakovost zunanjega zraka.
Glede na to, da so asistenčnih sistemi v obdobju od prihoda prejšnje generacije 308 doživeli velik napredek, je novi 308 v primerjavi s predhodnikom doživel izreden napredek. Tako bo recimo lahko avtomobil na podlagi smernika, če bodo pogoji to dopuščali, samodejno zamenjal vozni pas na avtocesti, predlagal bo lahko priporočeno hitrost vožnje, glede na bližajoče se zavoje (na podlagi podatkov navigacijskega sistema) pa jo bo lahko tudi sam prilagajal. Hkrati bo seveda opremljen s številnimi preostalimi varnostnimi elementi, ki jih že poznamo iz drugih Peugeotov.
Polovica hibridov
Novi 308 bo na voljo le s štirimi pogonskimi opcijami, dve izmed njih pa bosta hibridni: Hybrid 225 in Hybrid 180. Obe bosta opremljeni z 81-kilovatnim elektromotorjem, bencinska motorja pa bosta nato ponujala 180 oziroma 150 'konjev' (132-110 kilovatov) moči. Gre za priključna hibrida, opremljena z baterijskim sklopom zmogljivosti 12,4 kilovatne ure, ki bosta omogočala do 60 kilometrov električne avtonomije.
Ponudbo klasičnih motorjev z notranjim izgorevanjem bosta zastopala po en bencinski in en dizelski motor. Bencinske barve bo zastopal 1,2-litrski motor v dveh konfiguracijah in sicer z močjo 110 'konjev' (81 kilovatov) in z močjo 96 kilovatov (130 'konjev'), enako moč pa bo ponujal tudi 1,5-litrski dizel. Šibkejši bencinski motor bo ob tem na voljo le z ročnim šeststopenjskim menjalnikom, oba močnejša pa bosta na voljo s šeststopenjskim ročnim ali pa osemstopenjskim samodejnim menjalnikom.
Peugeot bo novega 308, za katerega še vedno trdijo, da predstavlja enega izmed temeljev prodaje proizvajal v francoski tovarni Mulhouse. Kdaj bodo prvi primerki zapeljali na cesto še ni znano – pri Peugeotu pravijo, da naj bi se to zgodilo tekom letošnjega leta, vozilo pa bo mogoče naročiti v prodajnih salonih ali pa tudi preko spleta, kjer bo mogoče konfigurirati vozilo, način plačila in nato izbrati naslov, kamor bo vozilo po naročilu in izdelavi dostavljeno.
Novo na Metroplay: Ajda Rotar Urankar in David Urankar iskreno o zakonu in težki življenjski preizkušnji