Premiera: Turbo 3 - Renault 5 Turbo za tretje tisočletje

26. 7. 2021 | Jure Šujica
Deli

Ne le zunanjost, temeljito so se Francozi lotili tudi predelave motorja.

Renault 5 prve generacije velja za eno izmed legendarnih imen francoske avtomobilske znamke, v športni različici Turbo 2 pa za pravo klasiko relija v 80. let in tako njena silhueta ostaja prepoznavna še danes. Ker pa se 80. leta tudi v avtomobilskem svetu in še posebej pri Renaultu znova vračajo, je po zaslugi podjetja Legende Automobiles novo pomlad doživela Renault 5 Turbo 2 – le da pod oznako Turbo 3.

Francozi so se namreč po zgledu ameriškega podjetja Singer lotili predelave omenjenega športnika in ga predelali od glave do peta, pa čeprav na prvi pogled ostaja enak. Karoserija je namreč skoraj v celoti izdelana iz ogljikovih vlaken in precej širša, kot nekdaj, saj je bilo potrebno zagotoviti dovolj prostora za 16- in 17-palčna platišča (širine osem in 11 palcev), spremenjeno pa je tudi strešno krilce. Poleg tega sta oba odbijača dobila tudi posodobljeno obliko, pri čemer zadnji poslej daje prostor dvema izpušnima cevema. Luči, tako sprednje kot tudi zadnje poslej svetijo izključno v LED tehniki.

No, že zunanjost ostaja približno zvesta izvirniku – hkrati pa pooseblja tako imenovani 'Synthvawe' videz, pa je notranjost skoraj povsem spremenjena že na prvi pogled. Nenazadnje prve računalniške fotografije kažejo na to, da bo avtomobil opremljen z dvopodročno klimatsko napravo in digitalno instrumentno ploščo. Vseeno pa gre za avtomobil, ki bo očitno nagovarjal ljubitelje klasičnih športnikov. Nenazadnje bo avtomobil opremljen izključno z ročnim menjalnikom, saj so njegovi ustvarjalci preprosto mnenja, da menjalniki z obvolanskimi ročicami v takšnem avtomobilu pač nimajo mesta. Ali bo šlo za klasični menjalnik ali pa celo sekvenčnega sicer ni znano, glede na to, da naj pri izdelavi avtomobila stroški ne bi igrali vidnejše vloge.

V kabini bo sicer voznik skupaj s sopotnikom v primeru nesreče dobro zaščiten. Avtomobil bo namreč opremljen s polno zaščitno kletko, ob školjkastih sedežih (ki spominjajo na tiste iz izvirnika) pa bo ponujal tudi pettočkovni varnostni pas.

Pod motornim pokrovom so pri podjetju Legende Automobiles odrekli gostoljubje serijskemu agregatu s 158 'konji' oziroma 115 kilovati, namesto tega pa naj bi tja postavili nov agregat, ki naj bi na zadnja kolesa pomagal spraviti kar 400 'konjev' ali 296 kilovatov moči. Koliko bo pri njihovemu krotenju pomagala elektronika sicer ni znano, vsekakor pa bodo imeli tisti redki srečneži, ki se bodo odločili za nakup športnika, nemalo dela z obvladovanjem – pa tudi užitkov.

Koliko avtomobilov nameravajo izdelati pri Legende Automobiles niso razkrili, pričakovati pa je, da bo izdelanih le nekaj primerkov. Renault je namreč v dveh letih izdelal komaj 3.167 primerkov in težko je verjeti, da se bodo številni lastniki kar tako odpovedali izvirni podobi – še posebej, če vzamemo v zakup ceno vozila, ki zagotovo ne bo nizka.

Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del