V veljavo bo stopil s prvim januarjem leta 2021, postopek odmere pa bo precej bolj enostaven, kot doslej.
Državni zbor je na četrtkovi seji vendarle potrdil težko pričakovane spremembe zakona o obdačitvi motornih vozil v Sloveniji. Nov zakon so poslanci sprejeli s 43 glasovi za in 17 glasovi proti, kar je zadoščalo za to, da bo v veljavo stopil že čez 14 dni, prvega januarja prihodnje leto. Pripravljene spremembe so sicer narejene v korist večine lastnikov (novih) avtomobilov, še posebej pa lastnike prestižnih vozil pa tudi avtomobilskih trgovcev.
Nova ureditev je torej odvisna od izpustov ogljikovega dioksida, emisijskega standarda euro ter vrste goriva, ki se uporablja za pogon motornega vozila. Za rabljena vozila, ki nimajo podatkov po novi metodi merjenja izpustov CO2 WLTP (t. i. preskusni postopek), zakon predvideva korektivni faktor v višini 20 oz. 22 % pribitka k podatkom o izpustih CO2, izmerjenih po preskusnem starem postopku NEDC.
Hkrati bodo spremembe omogočile avtomatizacijo ter pospešitev postopkov za odmero, trgovcem z avtomobili pa lažji izračun končne prodajne cene. Dosedanji način obračunavanja DMV je bil namreč vezan na prodajno ceno posameznega avtomobila in je prodajalcem povzročal precej preglavic, kot rečeno pa bo od zdaj vezan predvsem na vrsto goriva, izpust CO2 in EURO standard.
Po novem bo za vlaganje napovedi obračuna DMV na voljo aplikacija eDavki, kjer se bodo na podlagi vpisane identifikacijske številke motornega vozila samodejno izpolnili vsi podatki o motornem vozilu, ki so potrebni za odmero DMV. Hitrejše bodo tudi odmere davka, saj bo zaradi spremembe davčne osnove izmenjava podatkov homologacijskega in registracijskega organa s Finančno upravo potekala avtomatično.
Povprečna vsota DMV je bila doslej 460 evrov, po novem naj bi bila le še 160. Najbolj davčno obremenjena so bila močnejša in dražja vozila, za katera se t. i. davek na luksuz ukinja (od 2,5 litra prostornine). Doslej je namreč država lastnike avtomobilov z motorji večjih gibnih prostornin 'dušila' z davkom tudi do 50 odstotkov vrednosti, zato so jih vse pogosteje registrirali v tujini. Za vsa vozila bo tako določen enotni davek. Plačila DMV bodo z novim zakonom oproščena tudi vozila brez izpustov CO2, torej tista z električnim pogonom.
Kako veliki bodo prihranki pri nakupu najdražjih vozil jasno kaže izračun davka na motorna vozila znamke Porsche v vrednosti 190.000 evrov. Če je moral lastnik takšnega vozila doslej plačati 77.000 evrov davka na motorna vozila, pa bo po novem znesek znašal le še 9.000 evrov, seveda pa bo zgolj praksa pokazala, ali bodo znižanja davka v celoti deležni kupci vozil, ali pa se nam obeta zvišanje neto cen novih avtomobilov.
Vlada naj bi sicer na račun zmanjšanja DMV prihodnje leto namesto 45 milijonov evrov, kolikor jih bo pobrala letos iz tega naslova pobrala le 16 milijonov evrov, seveda pa se ob tako drastičnih spremembah tudi ta številka lahko še opazno spremeni.
»Ne glede na to, da bomo imeli manj prihodkov, vlada ocenjuje, da je ukrep v sedanjih kriznih okoliščinah pozitiven,« je dejala državna sekretarka na finančnem ministrstvu Kristina Šteblaj. Ocenila je, da bo prenovljeni sistem obdavčitve motornih vozil spodbujal potrošnjo in koristil celotni avtomobilski panogi.
Poleg tega so v novi ureditvi še nekatere druge oprostitve. Neobdavčena bodo vozila, ki se uporabljajo za šport, intervencijska vozila, vozila, s katerimi se vozijo invalidi. Davka na motorna vozila enkrat v treh letih ne bo treba plačati velikim družinam. V postopku odmere davka bo Finančna uprava iz uradnih evidenc pridobila tudi podatke o istem stalnem prebivališču zavezanca in njegovih treh ali več otrok, ki je eden izmed pogojev za uveljavljanje oprostitve za velike družine oziroma v posameznih primerih pri uveljavljanju oprostitve za invalide.
V Sekciji za osebna motorna vozila, kjer so si kar nekaj let prizadevali za preprostejši način odmere DMV, so z novo ureditvijo v glavnem zadovoljni. Kot pravi predsednik Peter Verčič, bi bilo za prodajalce in kupce najslabše, če bi obdržali dosedanji način.
Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?