Preverite, katera je blesteča četverica zadnjih preizkusnih trkov. A vse le ni šlo gladko

25. 5. 2022 | Jure Šujica
Deli

Varnost v primeru trka pa ni vse, kar šteje.

Tokratni preizkusni trki organizacije EuroNCAP, ki so v minulih dneh potekali pod okriljem neodvisne evropske organizacije so bili tretji v letošnjem letu in medtem, ko sta prvi ter drugi krog postregla tudi z nekaj negativnimi presenečenji, so bili komisarji po zadnjih trkih bolj ali manj zelo zadovoljni nad rezultati.

Izmed šestih preizkušenih avtomobilov (zaradi česar lahko trdimo, da je šlo za eno izmed večjih serij) so namreč kar štirje osvojili najvišjo oceno pet zvezdic za varnost. Ob tem sicer iz vrha lestvice najbolj varnih vozil letos (in nasploh) ni uspelo izriniti Lexusa NX, se je pa zato na drugo mesto uvrstil novi Mercedes-Benz razred C, ki je prav v vseh kategorijah osvojil vsaj 80 odstotkov vseh možnih točk; največ in sicer 93 odstotkov je dobil na račun zaščite voznika.

Preberite še: Green NCAP: električni avtomobili so okolju lahko manj prijazni, kot dizli ali 'bencinarji' (raziskava)

Tretje, četrto in peto mesto so nato osvojili Volvo C40 Recharge, Volkswagen Multivan in pa Kia EV6, pri čemer so prav vsi avtomobili za zaščito voznika dosegli vsaj 90 odstotkov vseh možnih točk. Največ težav je sicer testnikom povzročala zaščita pešcev, kjer avtomobili tudi sicer zaenkrat dobivajo v povprečju najslabše rezultate. C40 je tako na tem področju dobil 70, Multivan 69, EV6 pa le 64 odstotkov vseh točk.

Izogibanje vselej bolje kot zaščita

Ob takšnih rezultatih četverice je zato predstava preostalih dveh testnih avtomobilov, Opla Astre in Peugeota 308 pustila kar nekoliko slab priokus. Oba avtomobila sta namreč prejela sicer še vedno zelo spodobne (a očitno podpovprečne) štiri zvezdice. Gre sicer za sorodna avtomobila, ki pa sta vseeno pokazala nekaj razlik. Tako je Astra za zaščito voznika dobila 80 odstotkov točk (308 štiri manj), za zaščito potnikov 82 odstotkov (308 dve več), medtem, ko so bili rezultati na ostalih področjih skoraj enaki; v obeh kategorijah so se gibali okrog 66 odstotkov.

»Na splošno smo bili priča dobrim rezultatom, kar seveda ponuja nek občutek varnosti. A (uspešno) izmikanje prometnim nesrečam je vsaj tako pomembno kot zaščita v primeru trka, pri čemer pa so prednosti tega, da nismo udeleženi v prometni nesreči, jasno veliko večje. Zato bomo še naprej preverjali delovanje vseh varnostnih sistemov tudi v prihodnjih letih, kar pomeni, da bodo morali nekateri proizvajalci na tem področju storiti precej več, sicer jih bo konkurenca pustila zadaj,« je dejal generalni sekretar organizacije EuroNCAP, Michiel von Ratingen.