V Slovenijo zapeljal naelektren Fiat 500, kakršnemu v 65 letih dolgi zgodovini modela ni para

Fiat 500 praznuje častitljivi jubilej in tudi na slovenski trg prihaja z novo karoserijsko izvedbo z dodatnimi majhnimi vrati.

Fiat 500, ikona italijanske avtomobilske industrije si nedvomno zasluži čestitke ob 65. rojstnem dnevu in če bi se našel dober kronist, bi o njem lahko napisal kar debelo knjigo. Pravzaprav najdebelejšo knjigo o najmanjšem avtomobilu. Menda tisto leto, ko so pri Fiatu krstili prvo generacijo Cinquecenta, ni bilo tako slabo. Italija se je izvijala iz povojnega krča. Gospodarstvo je začelo kazati znake razcveta, obetala se je nadpovprečno dobra letina, avtomobilski navdušenci so v Monzi gledali dirke formule 1 in v citta piu automobilistica (najbolj avtomobilskem mestu) se je začenjala kariera majhnega avtomobila, ki je usodno zaznamoval italijansko mobilnost.

Bilo je rojstno leto Fiata 500, enega najuspešnejših majhnih avtomobilov doslej in prevoznega sredstva za vse in vsakogar. Malček je že takoj osvojil italijanska srca, čeprav je zadaj ropotal in smradil bencinski dvovaljnik, imel je komaj dovolj prostora za dva potnika in košarico s sadjem in zelenjavo s tržnice. Seveda je bil izdelan v italijanskem duhu, a hkrati je bil poceni in tako enostaven, da ga je znal popraviti vsak vaški mehanik, ki se je v domači garaži ukvarjal z vrtnimi kosilnicami.

Skoraj ni avtomobila, ki skozi leta ne bi doživljal vzponov in padcev in tako so se vrzeli pojavljale tudi pri Fiatu 500, ki so ga v prvotni izvedbi izdelovali vse do leta 1975, ko je iz Fiatove tovarne na Siciliji pripeljal še zadnji. Potem so pri Fiatu poskušali zapolniti vrzel z ne preveč posrečenimi nadomestki in pred 14 leti so ponovno obudili duh slavnega originala z njegovo času in razmeram prirejeno reinkarnacijo. Novodobni Fiat 500 je bil nedavno deležen še nekoliko obsežnejše prenove in dobil je tudi električni pogon.

Po že predstavljeni običajni in kabrioletski izvedbi, se električni Fiat 500 sedaj predstavlja tudi v različici 500 3+1,z enakimi dimenzijami, vendar z dodatnimi majhnimi vrati na sovoznikovi strani. To ga  povezuje s prvim modelom iz leta 1957,na katerem so bila vrata pritrjena na zadnji del avtomobila: vrnitev h koreninam modela v ustvarjalnem dialogu med preteklostjo in prihodnostjo. Četrta, dodatna majhna vrata na desni strani vozila se odpirajo v nasprotni smeri od sprednjih vrat in omogočajo lažji dostop do zadnjih sedežev.

Preberite tudi: Italijani imajo radi glasbo in avtomobile, oboje je združil Bocelli junior

Električni 500 3+1 ima vgrajeno visokonapetostno litij-ionsko baterijo s kapaciteto 42 kWh, pri kateri je  moč motorja 87 kW (118 KM), kar zagotavlja največjo hitrost 150 km/h ter pospešek od 0-100 km/h v 9 sekundah. Omenjena litij-ionska baterija omogoča novemu električnemu Fiatu 500 3+1 doseg do 313 kilometrov v kombiniranem ciklu WLTP, ki se samo pri vožnji po mestu teoretično podaljša na 445 kilometrov.

Fiat 500 3+1 s posebnim paketom opreme la Prima by Bocelli se ponaša s posebnim vrhunskim ozvočenj, medtem ko zunanjost poudarjajo  LED žarometi, posebna17-palčna  platišča, kromirane obrobe stekel   in kromirane stranske letvice. Sedeži, armaturna plošča in dvobarvni volan, so izdelani    iz ekološkega usnja. V serijski opremi so med drugim tudi samodejna klimatska naprava, pametni ključ v obliki kamna, hitro polnjenje z močjo 85 kW in 11 kW kabel za polnjenje doma ali na poti.

No, resnici na ljubo električni Fiat 500 3+1 ni med cenejšimi električnimi avtomobili na slovenskem trgu, stane namreč 35.932 evrov, z že  vključenimi popusti.  

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol

Fiat 500 1957